Evoluția lingvistică a copiilor cu deficiență de limbaj: contexte pertinente
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
885 31
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-24 13:25
SM ISO690:2012
BOTNARI, Valentina. Evoluția lingvistică a copiilor cu deficiență de limbaj: contexte pertinente. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 27-28 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 1, pp. 26-30. ISBN 978-9975-76-285-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2019
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 27-28 septembrie 2019

Evoluția lingvistică a copiilor cu deficiență de limbaj: contexte pertinente


Pag. 26-30

Botnari Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2019


Rezumat

Evoluția lingvistică a copilului reflectă particularitățile mediului educațional din care face parte. Mediul educațional constituie ansamblul imboldurilor care are impact substanțial asupra formării personalității copilului, integrând particularitățile sociale, culturale, politice etc.. Articolul propune argumentarea unui Model pedagogic de valorificare a mediului educațional firesc în facilitarea evoluției lingvistice a preșcolarilor cu deficiențe de limbaj și implicit un Program experimental orientat spre asigurarea progresului lingvistic al copiilor. Rezultatele implementării Programului au permis deducerea anumitor concluzii pertinente pentru teoria și practica educației lingvistice.

The linguistic evolution of a child reflects the peculiarities of the educational environment to which it belongs. The educational environment represents the ensemble of impulses that have a substantial impact on the formation of the child's personality, integrating the social, cultural, political particularities. The article proposes the argumentation of a Pedagogical Model of capitalizing the natural educational environment in facilitating the linguistic evolution of the preschool children with language deficiencies and implicitly an experimentally Program oriented to ensure the linguistic progress of children. The results of the Program implementation allowed deduction of some relevant conclusions for the theory and practice of the linquistic education.