Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
787 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-26 15:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:81’243 (5) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Lingvistică. Limbi (5052) |
SM ISO690:2012 NEGRESCU-BABUŞ, Inna. O schimbare de paradigmă în predarea limbilor străine:spre o pedagogie interculturală. In: Dialogica, revista de studii culturale si literatura, 2019, nr. 3, pp. 94-100. ISSN 2587-3695. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3549754 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Dialogica, revista de studii culturale si literatura | ||||||
Numărul 3 / 2019 / ISSN 2587-3695 /ISSNe 1857-2537 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3549754 | ||||||
CZU: 37.016:81’243 | ||||||
Pag. 94-100 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Nu mai este o noutate faptul că între limbă şi cultură există o strânsă legătură, iar prin cunoaşterea altor culturi omul devine conştient de propria sa identitate culturală. Considerând procesul de predare şi învăţare a limbilor străine un dialog intercultural, demersul nostru vizează determinarea rolului dimensiunii interculturale în învăţarea unei limbi străine. Am urmărit, de asemenea educaţia interculturală ca abordare pedagogică a diferenţelor culturale, strategie prin care se iau în considerare specificităţile spirituale şi culturale. Acest tip de educaţie urmăreşte dezvoltarea unei educaţii pentru toţi în spiritul recunoaşterii diferenţelor ce există în interiorul aceleaşi societăţi şi se referă mai puţin la realizarea unei educaţii pentru culturi diferite, ceea ce ar presupune o izolare a grupurilor culturale. Educaţia interculturală privilegiază interacţiunea şi dialogul, disponibilitatea şi dorinţa de a ieşi din sine pentru o eventuală proiecţie în celălalt. |
||||||
Cuvinte-cheie interculturalitate, reprezentări culturale, pedagogie interculturală, interacțiuni interculturale, identitate, interculturality, intercultural pedagogy, cultural representations, identity, intercultural interactions |
||||||
|