Tehnologizarea învățământului: aspecte actuale și de perspectivă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
559 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37:004 (18)
Educație (14334)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
NASU, Ilie. Tehnologizarea învățământului: aspecte actuale și de perspectivă. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, 12 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, Ediția 8, pp. 185-190. ISBN 978-9975-50-235-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 8, 2018
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Bălți, Moldova, 12 octombrie 2018

Tehnologizarea învățământului: aspecte actuale și de perspectivă

CZU: 37:004

Pag. 185-190

Nasu Ilie
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2019


Rezumat

The technical and scientific progress has provided people with devices, machines, technologies and inventions which ease the work and even replace the Man not only in the sphere of pro-duction, but also in the sphere of intellectual activity, striving for a longer future, and in some spheres of activity, even in a fairly near future, completely replacing human activity. In his article "Technologization of education: current and long-term aspects", the author tries to partially predict the influence of the technical and scientific progress on education as an important, indispensable sphere of human activity, including the possible changes of the Man under this influence.

Cuvinte-cheie
Technical-scientific progress, education, technologization of education, information technologies, Internet, virtuality, electronic computer, chip, genetic modification of the Man, artificial intellect