Rolul leadershipul-ui educaţional în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
690 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-16 16:40
SM ISO690:2012
BEZEDE, Rima. Rolul leadershipul-ui educaţional în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice. In: Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării, 1-2 noiembrie 2011, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2011, pp. 234-236. ISBN 978-9975-56-010-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării 2011
Conferința "Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării"
Chişinău, Moldova, 1-2 noiembrie 2011

Rolul leadershipul-ui educaţional în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice


Pag. 234-236

Bezede Rima12
 
1 Centrul Educaţional Pro Didactica,
2 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2019


Rezumat

The article refers to approach of the concept of educational leadership in terms of its importance for the professional development and in-service teacher training. Thus, we conclude that leadership is not an additional task for teachers, but an effective tool for them to improve performance, to be motivated to promote and implement change, innovation, creation. Teacher-leader has an opportunity to identify problems and find the most appropriate way to solve them through personal research. Dissemination of the research results provides to educational community the opportunities to exchange the best practices and to find out constructive solutions to current problems of teaching activity.