Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
624 21 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-07-08 16:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[780.8:780.614.332.082.2]:781.61 (5) |
Muzică (1814) |
SM ISO690:2012 FLOREA, Augustina. Influențe stilistice în sonata pentru vioară și pian în si minor de Ștefan Neaga. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 2(33), pp. 35-40. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(33) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: [780.8:780.614.332.082.2]:781.61 | ||||||
Pag. 35-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ștefan Neaga (1900-1951), descendent din neam de lăutari, s-a format ca profesionist, absolvind Academia Regală de Muzică şi Artă Dramatică din București (1927 – pian, 1933 – compoziție), perfecționându-se la Ecole Normalle de Musique din Paris (1937-1939). Mai multe creații ale tânărului compozitor sunt remarcate la concursul de compoziţie George Enescu (1934, 1936, mențiunile I, III), printre acestea regăsindu-se și Sonata pentru vioară și pian h-moll (I, 1934). Lucrarea, în care se resimt influențe ale tradiţiei muzical-romantice, manifestă fenomenul caracteristic pentru școala componistică românească din perioada interbelică: fuzionarea factorului european și autohton. |
||||||
Cuvinte-cheie tradiții naționale, tendințe universaliste, influențe muzical-romantice, national traditions, universalist tendencies, romantic musical influences |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Florea, A.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Influențe stilistice în sonata pentru vioară și pian în si minor de Ștefan Neaga</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2018</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier> <subjects> <subject>tradiții naționale</subject> <subject>tendințe universaliste</subject> <subject>influențe muzical-romantice</subject> <subject>national traditions</subject> <subject>universalist tendencies</subject> <subject>romantic musical influences</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>[780.8:780.614.332.082.2]:781.61</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2018-12-31</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Ștefan Neaga (1900-1951), descendent din neam de lăutari, s-a format ca profesionist, absolvind Academia Regală de Muzică şi Artă Dramatică din București (1927 – pian, 1933 – compoziție), perfecționându-se la Ecole Normalle de Musique din Paris (1937-1939). Mai multe creații ale tânărului compozitor sunt remarcate la concursul de compoziţie George Enescu (1934, 1936, mențiunile I, III), printre acestea regăsindu-se și Sonata pentru vioară și pian h-moll (I, 1934). Lucrarea, în care se resimt influențe ale tradiţiei muzical-romantice, manifestă fenomenul caracteristic pentru școala componistică românească din perioada interbelică: fuzionarea factorului european și autohton.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Ștefan Neaga (1900-1951), descendant of a family of folk musicians, became a true professional after graduating from the Bucharest Royal Academy of Music and Dramatic Art (1927 - piano, 1933 – composition), and improving his abilities at l`Ecole Normalle de Musique from Paris (1937-1939). Many works of the young composer were appreciated at the „George Enescu” Composition Competition (1934, 1936, the 1st, 3rd grades honourable mentions). The Violin Sonata h-moll, in which one can feel the influences of the romantic musical tradition, denotes the characteristic feature of the Romanian composition school in the interwar period: the fusion of European and autochthonous factors.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>