Articolul precedent |
Articolul urmator |
2035 56 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-29 09:43 |
SM ISO690:2012 BORŞ, Alexandru. Muzica cu program și fără program în contextul prevederilor curriculumului de educație muzicală generală. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul I, pp. 228-232. ISBN 978-9975-76-133-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere Volumul I, 2014 |
||||||
Conferința "Conferința științifico-metodică" Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 228-232 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The approach to program and free-program music in general education faces some methodological deficiencies, due to the gaps in teacher’s aesthetic-musical training. The content of the article is to present the reference points of the educational process aiming at effective acquisition of program and free-program music phenomenon in general school. There are outlined the issues: what is program and free-program music?; objectivity of program music phenomenon appearance; pedagogical conditions underlying the teaching-learning certain aesthetic-musical phenomenon. The conclusions drawn here are summarized in the following: - all music is program music because it starts from an idea into the composer’s consciousness; - program music is a specific way of combining music with the word, literature; - word precedes the musical content itself; - in the program musical creations word and music is an artistic unity. |
||||||
|