Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
725 35 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-01 22:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:94 (24) |
Probleme generale de didactică și metodică (1215) |
Istoria generală (525) |
SM ISO690:2012 PILA, Victoria. Proiectul – metodă eficientă de cercetare a istoriei orale şi locale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 1(107), pp. 51-55. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(107) / 2018 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:94 | ||||||
Pag. 51-55 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dinamica lumii de astăzi reprezintă, fără îndoială, o provocare pentru predarea-învăţarea istoriei în școală, în vederea adoptării unor strategii eficace şi inovative de cunoaştere a trecutului. Învăţarea centrată pe elev determină o mai bună înţelegere a trecutului şi le oferă tinerelor generaţii oportunitatea de a investiga subiecte care le sunt aproape, la care au participat bunicii sau părinţii lor, sau să redescopere locuri pe care le cunosc din copilărie. Proiectele la istorie sunt un prilej în plus de a dezvolta aptitudini şi valori comportamentale, de a aplica cunoştinţele dobândite şi de a-i orienta pe elevi spre o analiză critică, precum şi de a-i provoca să cerceteze istoria locală şi să experimenteze istoria orală. Articolul prezintă două exemple de proiecte la istoria modernă şi contemporană, care relevă puterea pe care o are această disciplină şcolară: de a schimba percepţia despre lume şi de a apropia generaţii. |
||||||
Cuvinte-cheie proiect, istorie, gândire critică, istorie locală, istorie orală, project, history, critical thinking, local history, oral history |
||||||
|