Abordarea contemporană a educaţiei vocaţionale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
708 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 22:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377 (290)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
SM ISO690:2012
ADĂSCĂLIŢEI, Cristian. Abordarea contemporană a educaţiei vocaţionale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 9, 6-7 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția 9, pp. 325-329. ISBN 978-9975-3277-5-6..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 9, 2018
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
9, Chişinău, Moldova, 6-7 decembrie 2018

Abordarea contemporană a educaţiei vocaţionale

Contemporary approach to vocational education

CZU: 377

Pag. 325-329

Adăscăliţei Cristian
 
 
 
Disponibil în IBN: 3 octombrie 2019


Rezumat

Lucrarea îşi propune să prezinte repere ale educaţiei vocaţionale contemporane, în context naţional şi internaţional, subliniind importanţa acesteia în dezvoltarea personalităţii elevilor. La nivel curricular se întreprinde o comparaţie între România și Republica Moldova, având în vedere Curriculumul modernizat la disciplina Consiliere şi dezvoltare personală care este conceput pentru a răspunde provocărilor societăţii contemporane, contribuind la „realizarea profilului de formare din perspectiva a cinci dimensiuni ale dezvoltării personalității elevului, care vizează: competențe de autocunoaștere, competențe socio-emoționale, competențe de management al învățării, competențe de management al carierei și adoptarea unui stil de viață sănătos”. Prezentul demers de analiză a politicilor educaţionale conturează o abordare sistemică a educaţiei şcolare, bazată pe contextul actual, bune practici în proiectarea curriculumului naţional, studii şi cercetări relevante din domeniul educaţiei. Articolul vizează identificarea nevoilor de consiliere privind cariera la nivelul claselor terminale de gimnaziu pentru a realiza o orientare şcolară adecvată fiecărui elev în parte ţinând cont de interesele, aptitudinile și preferinţele fiecăruia.

The paper aims to present benchmarks of contemporary vocational education in a national and international context, emphasizing its importance in the development of pupils' personality. At the curricular level, a comparison is made between Romania and the Republic of Moldova, considering the Modernized Curriculum in the field of Counseling and Personal Development which is designed to meet the challenges of contemporary society contributing to "achieving the training profile from the perspective of five dimensions of pupil personality development: self-knowledge skills, socio-emotional skills, learning management skills, career management skills, and the adoption of a healthy lifestyle." The present analysis of educational policies outlines a systemic approach to school education, based on the current context, good practice in designing the national curriculum, relevant studies and research in the field of education. The article aims at identifying career counseling needs at the level of gymnasium terminal classes in order to achieve an appropriate schooling orientation for each student, taking into account their interests, skills and preferences.

Cuvinte-cheie
educație vocațională, consiliere vocaţională, orientare şcolară, dificultăţi de adaptare,

vocational education, vocational counseling, school orientation, difficulties of adaptationt