Articolul precedent |
Articolul urmator |
708 50 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 22:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
377 (290) |
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273) |
SM ISO690:2012 ADĂSCĂLIŢEI, Cristian. Abordarea contemporană a educaţiei vocaţionale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 9, 6-7 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția 9, pp. 325-329. ISBN 978-9975-3277-5-6.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 9, 2018 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 9, Chişinău, Moldova, 6-7 decembrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 377 | ||||||
Pag. 325-329 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Lucrarea îşi propune să prezinte repere ale educaţiei vocaţionale contemporane, în context naţional şi internaţional, subliniind importanţa acesteia în dezvoltarea personalităţii elevilor. La nivel curricular se întreprinde o comparaţie între România și Republica Moldova, având în vedere Curriculumul modernizat la disciplina Consiliere şi dezvoltare personală care este conceput pentru a răspunde provocărilor societăţii contemporane, contribuind la „realizarea profilului de formare din perspectiva a cinci dimensiuni ale dezvoltării personalității elevului, care vizează: competențe de autocunoaștere, competențe socio-emoționale, competențe de management al învățării, competențe de management al carierei și adoptarea unui stil de viață sănătos”. Prezentul demers de analiză a politicilor educaţionale conturează o abordare sistemică a educaţiei şcolare, bazată pe contextul actual, bune practici în proiectarea curriculumului naţional, studii şi cercetări relevante din domeniul educaţiei. Articolul vizează identificarea nevoilor de consiliere privind cariera la nivelul claselor terminale de gimnaziu pentru a realiza o orientare şcolară adecvată fiecărui elev în parte ţinând cont de interesele, aptitudinile și preferinţele fiecăruia. |
||||||
Cuvinte-cheie educație vocațională, consiliere vocaţională, orientare şcolară, dificultăţi de adaptare, vocational education, vocational counseling, school orientation, difficulties of adaptationt |
||||||
|