Modele şi teorii ale procesului conflictual aplicate în context educațional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1097 76
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 20:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.06 (120)
Probleme sociale în educație. Contacte și relații interumane (118)
SM ISO690:2012
ADĂSCĂLIŢEI, Andra-Mirabela. Modele şi teorii ale procesului conflictual aplicate în context educațional. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 9, 6-7 decembrie 2018, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2018, Ediția 9, pp. 320-325. ISBN 978-9975-3277-5-6..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 9, 2018
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
9, Chişinău, Moldova, 6-7 decembrie 2018

Modele şi teorii ale procesului conflictual aplicate în context educațional

Models and theories of the conflict process applied in the educational context

CZU: 37.06

Pag. 320-325

Adăscăliţei Andra-Mirabela
 
 
 
Disponibil în IBN: 3 octombrie 2019


Rezumat

Lucrarea îşi propune prezentarea unor modele și teorii ale procesului conflictual și analiza diferitelor stiluri de abordare ale acestui fenomen. Chiar dacă se consideră că anumite conflicte nu pot fi evitate, devine importantă rezolvarea acestora prin gestionarea lor într-un mod constructiv, în interesul tuturor celor implicaţi, fapt ce presupune atât abilităţi de comunicare, cât și competenţe în managementul relaţiilor umane. Ȋn sfera educaţională, dezvoltarea anumitor competenţe specifice, atât pentru evaluarea şi diagnoza psihologică şi pedagogică a conflictelor, dar mai ales pentru soluţionarea lor, presupune responsabilizarea elevilor pentru acţiunile lor, reflectate în atitudini, comportamente, valori. Ȋn acest sens se impune studiul sistematic și ştiinţific al conflictului interpersonal, optându-se pentru trecerea spre managementul creativ, prin abordarea corespunzătoare a situaţiilor incongruente, astfel încât aceasta să confere o dimensiune pozitivă în scopul dezvoltării celor implicaţi în actul didactic. Ȋnţelegerea dinamicii conflictului şi alegerea metodelor de control efectiv se subscriu teoriilor şi modelelor conflictuale din literatura de specialitate care sunt construite în jurul unui concept dinamic, procesual.

The paper aims at presenting models and theories of the conflict process and analyzing the different styles of approach of this phenomenon. Even if certain conflicts can not be avoided, it is important to solve them by managing them in a constructive manner, in the interests of all those involved, which implies both communication skills and skills in human relations management. In the educational sphere, the development of certain specific competences, both for the psychological and pedagogical evaluation and diagnosis of conflicts, but especially for their solution, presupposes the responsibility of the students for their actions, reflected in attitudes, behaviors, values. In this regard, it is necessary to systematically and scientifically study the interpersonal conflict, opting for the transition to creative management, by appropriately approaching incongruent situations, so as to provide a positive dimension for the development of those involved in the didactic act. Understanding conflict dynamics and choosing effective control methods are part of the conflicting theories and models in the literature that are built around a dynamic, processual concept.

Cuvinte-cheie
conflict, model al procesului conflictual, abilități de comunicare, conflict interpersonal,

conflict, model of the conflict process, communication skills, interpersonal conflict