Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
638 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-07 21:07 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
339.138:[614:378](478) (1) |
Probleme generale ale comerțului. Piața (816) |
Igienă și sănătate publică. Prevenirea accidentelor (1295) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
SM ISO690:2012 TIMOTIN, Alina. Aspecte privind instruirea specialiştilor medicali în domeniul marketingului social. In: Economica, 2019, nr. 2(108), pp. 33-43. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 2(108) / 2019 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
CZU: 339.138:[614:378](478) | ||||||
JEL: M31, A2, I19. | ||||||
Pag. 33-43 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezenta lucrare vine cu recomandări pentru dezvoltatorii de curriculum în domeniul instruirii medicale la nivel de licență și masterat, precum și pentru cadrele didactice, privind aplicarea marketingului social în domeniul sănătății publice. Studiul efectuat este unul aplicativ, care utilizează metode de cercetare pedagogică și cuprinde două etape: (1) testarea nivelului de cunoştinţe al masteranzilor Școlii de Management în Sănătate Publică a USMF „Nicolae Testemiţanu”, înainte și după frecventarea cursului de Marketing al serviciilor de sănătate, și (2) analiza planurilor de învățământ, nivel licență, privind prezența aspectelor de marketing social (USMF „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova și trei universități din România). S-a demonstrat că, în urma cursului, cunoștințele masteranzilor privind marketingul social cresc substanțial, iar la licență, conceptul este predat doar tangențial și se recomandă a fi inclus în curriculum. |
||||||
Cuvinte-cheie marketing social, sănătate publică, promovarea sănătăţii, dezvoltare curriculum, social marketing, public health, health promotion, curriculum development |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Timotin, A.V.</dc:creator> <dc:date>2019-08-08</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Prezenta lucrare vine cu recomandări pentru dezvoltatorii de curriculum în domeniul instruirii medicale la nivel de licență și masterat, precum și pentru cadrele didactice, privind aplicarea marketingului social în domeniul sănătății publice. Studiul efectuat este unul aplicativ, care utilizează metode de cercetare pedagogică și cuprinde două etape: (1) testarea nivelului de cunoştinţe al masteranzilor Școlii de Management în Sănătate Publică a USMF „Nicolae Testemiţanu”, înainte și după frecventarea cursului de Marketing al serviciilor de sănătate, și (2) analiza planurilor de învățământ, nivel licență, privind prezența aspectelor de marketing social (USMF „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova și trei universități din România). S-a demonstrat că, în urma cursului, cunoștințele masteranzilor privind marketingul social cresc substanțial, iar la licență, conceptul este predat doar tangențial și se recomandă a fi inclus în curriculum.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>This paper comes with recommendations for curriculum developers in medical education at undergraduate and master level, as well as for teachers, regarding the application of social marketing in the field of public health. The study is an applicative one, uses methods of pedagogical research and comprises two stages: (1) testing the knowledge level of School of Public Health Management master students of Nicolae Testemitanu SUMPh before and after the Marketing Health Services course; and (2) analyzing the educational plans, undergraduate level, on the presence of social marketing issues (Nicolae Testemitanu SUMPh of the Republic of Moldova and three universities in Romania). It has been demonstrated that the knowledge of master students on social marketing is growing substantially, and the concept is tangentially taught in the undergraduate level and is recommended to be included in the curriculum.</p></dc:description> <dc:source>Economica 108 (2) 33-43</dc:source> <dc:subject>marketing social</dc:subject> <dc:subject>sănătate publică</dc:subject> <dc:subject>promovarea sănătăţii</dc:subject> <dc:subject>dezvoltare curriculum</dc:subject> <dc:subject>social marketing</dc:subject> <dc:subject>public health</dc:subject> <dc:subject>health promotion</dc:subject> <dc:subject>curriculum development</dc:subject> <dc:title>Aspecte privind instruirea specialiştilor medicali în domeniul marketingului social</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>