Articolul precedent |
Articolul urmator |
1216 223 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-06 19:13 |
SM ISO690:2012 IGNAT, Elena. Imaginea de sine şi stima de sine în structura personalităţii copiilor cu reţinere în dezvoltarea psihică. In: Școala modernă:: provocări și oportunități, 5-7 noiembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2015, pp. 510-514. ISBN 978-9975-48-100-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Școala modernă: 2015 | ||||||
Conferința "Școala modernă: provocări și oportunități" Chişinău, Moldova, 5-7 noiembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 510-514 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this article, I defined the concepts of self-image, which is a real expression of how one sees him-herself, being influenced by how others evaluate this person, and the concept of self – esteem, which refers to the way we evaluate ourselves, how good we consider ourselves, comparing to our own expectations or to the expectations of others. In addition, I outlined the link between self-image and self-esteem, extremely important dimensions for an individual. The first dimension having a descriptive meaning involves how one describes him – herself, the way someone thinks he – she is and the second one, being a evaluative dimension shows how satisfied we are by our own self-image or how love ourselves. |
||||||
Cuvinte-cheie - |
||||||
|