Paradigme în politica educaţiei
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
476 21
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-08 21:36
SM ISO690:2012
CRISTEA, Sorin. Paradigme în politica educaţiei. In: Școala modernă:: provocări și oportunități, 5-7 noiembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2015, pp. 17-20. ISBN 978-9975-48-100-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Școala modernă: 2015
Conferința "Școala modernă: provocări și oportunități"
Chişinău, Moldova, 5-7 noiembrie 2015

Paradigme în politica educaţiei


Pag. 17-20

Cristea Sorin
 
 
 
Disponibil în IBN: 30 iulie 2019


Rezumat

The premise of our study is the definition of the concept of paradigm, stated in epistemology. It analyses its implications in pedagogy. It points out the existent relation between the stages of social development and the paradigms which came out in the history of pedagogy. From this perspective, the study approaches the curriculum as paradigm of the post modern, informational society. It deduces the axiomatic frame created by the curricular paradigm at the level of education which defines education as a permanent psycho-social activity. It implies the option for innovative educational model, promoted by UNESCO in its quality of a paradigm of the educational policy in a society based on knowledge.

Cuvinte-cheie
-