Extraversiunea/introversiunea şi nevrotismul la studenţi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
733 95
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 15:26
SM ISO690:2012
TROFĂILĂ, Lidia. Extraversiunea/introversiunea şi nevrotismul la studenţi. In: Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani: Probleme actuale ale ștințelor sociale și umanistice, 24-25 septembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2015, Vol. 2 , pp. 197-203. ISBN 978-9975-76-160-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani
Vol. 2 , 2015
Conferința "Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani"
Chişinău, Moldova, 24-25 septembrie 2015

Extraversiunea/introversiunea şi nevrotismul la studenţi


Pag. 197-203

Trofăilă Lidia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 29 iulie 2019


Rezumat

In current conditions of social development,when the society increasingly make clear progress in development,in integration into the new European structures,social values,especially important is that the students to be receptive to these values,to accumulate and capitalize it.From youth is required to be able to mobilize efforts,to be socially active,the ability to comunicate,to feed-back the opinions and experiences so based on them to advance social,to integrate active in social and professional work. Very important in this case is that the students to be open to comunication,networking,collaboration and less self-enclosed,rigid or even neurotic people.Experimental test results show that among contemporary students are a lot of comunicable and sociable people,but are also there shut itself and withdrawn people that hardly fits into the social collective.Now we have new demands in working with the students team and after that they can fit easily and productive in professional activity.

În condiţiile actuale de dezvoltare socială, când societatea tot mai frecvent face progrese evidente în dezvoltare, la integrarea în noile structuri europene, valori sociale, deosebit de important este ca studenţii să fie receptivi la aceste valori şi să se încadreze activ la acumularea, valorificarea lor. Din partea tinerilor se cere să-şi poată mobiliza eforturile, să fie activi social, să poată  comunica, relaţiona cu alte persoane, face schimb de experienţă, opinii, iar în baza lor să avanseze social, să se integreze activ în activitatea socială, profesională. Deosebit de important în acest caz este ca studenţii să fie deschişi spre comunicare, relaţionare, colaborare şi mai puţin închişi în sine, rigizi ori chiar nişte persoane nevrotice. Rezultatele probelor experimentale dovedesc că în rândul studenţilor contemporani sunt multe persoane comunicabile, sociabile, dar nu sunt excluse şi persoanele închise în sine, retrase, care cu greu se încadrează în colectivul social. Acest moment înaintează noi cerinţe în lucrul cu colectivul de studenţi pentru ca ei să se poată încadra activ şi eficient în activitatea profesională.