Structura educaţiei intelectuale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
735 60
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 12:08
SM ISO690:2012
PANICO, Vasile, FLUIERAR, Valentina. Structura educaţiei intelectuale. In: Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani: Probleme actuale ale ștințelor sociale și umanistice, 24-25 septembrie 2015, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2015, Vol. 2 , pp. 126-132. ISBN 978-9975-76-160-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani
Vol. 2 , 2015
Conferința "Învățămîntul superior din Republica Moldova la 85 de ani"
Chişinău, Moldova, 24-25 septembrie 2015

Structura educaţiei intelectuale


Pag. 126-132

Panico Vasile, Fluierar Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 28 iulie 2019


Rezumat

În lucrare se ilustrează/reflectă structura şi se defineşte conceptul Educaţia intelectuală. Educaţia intelectuală reprezintă un proces bine orientat de dezvoltare mintală şi formare a atitudinilor/trebuinţelor de învăţare. Componentele structurale ale educaţiei intelectuale sunt: a)dezvoltarea mintală (cunoştinţele referitor la activitatea de învăţare, priceperile şi deprinderile de învăţare, capacităţile logice şi creative); b) atitudinile/trebuinţele de învăţare (socio-morale, de cunoaştere, profesionale, estetice, de autorealizare şi valorificare a propriului potenţial ş. a.).

This paper illustrates/reflects structure and defines the concept of intellectual education. Education is a targeted process, intellectual development and training mental attitude/learning of needs. Components/structural elements of intellectual education are: a) mental development (knowledge of learning activities, 126 skills and learning skills, logical and creative capabilities); b) attitudes/learning necessities (socio-moral knowledge, professional, aesthetic fulfillment and exploit potential etc.).