Renovarea sistemului de evaluare a programelor de formare profesională continuă în contextul modelului personificat de FPC a cadrelor didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
482 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-20 16:33
SM ISO690:2012
ISAC, Ştefania. Renovarea sistemului de evaluare a programelor de formare profesională continuă în contextul modelului personificat de FPC a cadrelor didactice. In: Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale, 9-10 noiembrie 2017, Chișinău. Chişinău: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2017, pp. 322-327. ISBN 978-9975-48-118-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale 2017
Conferința "Evaluarea în sistemul educațional: deziderate actuale"
Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2017

Renovarea sistemului de evaluare a programelor de formare profesională continuă în contextul modelului personificat de FPC a cadrelor didactice


Pag. 322-327

Isac Ştefania
 
 
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2019


Rezumat

In this article we describe one of the most important directions of the quality assessment projecting of teacher training process as well as professional continuing formation/ driving route and creation of your own professional advancement. We will explain how the „rating system” is designed on the basis of coordination of the different approaches taken in the context of management quality as well as adult education. We will estimate the basic ideas of Custom Model CVT CD, such as the idea of „collective genius”; monitoring/routing paradox; attitude towards humanitarian organizations providing programs/activities FC to design Eminence content; selecting technology learning/training; evaluation system development within the general education etc; taking into account the capabilities/skills of individual trainees; the idea of the globalization impact on continuing training.

Cuvinte-cheie
-