Articolul precedent |
Articolul urmator |
634 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-10 18:16 |
SM ISO690:2012 DERMENJI-GURGUROV, Svetlana. Viziuni retro- şi prospective ale FPI a filologilor. In: Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică, Ed. 1, 11 mai 2018, Chișinău. Chișinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, pp. 228-233. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică 2018 | ||||||
Simpozionul "Limba română actuală: Normă şi diversitate stilistică" 1, Chișinău, Moldova, 11 mai 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 228-233 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Competențele şcolare relevă setul de competenţe profesionale care sunt formate studenţilor ca viitori profesori ai şcolilor. Seturile respective de competenţe sunt formate în context universitar şi preuniversitar. În acest articol abordăm problema calităţii în pregătirea pentru profesia didactică printr-un model de competenţe, ce încep a fi definite în perioada formării iniţiale: competenţele de specialist într-un domeniu de cunoaştere ştiinţifică şi competenţele psihopedagogice care presupun atât pregătire teoretică, dar şi practică în procesul formării iniţiale şi apoi continue. |
||||||
Cuvinte-cheie filolog, formare profesională iniţială, competenţe transversale, competenţele psihopedagogice, principiile FPI., philologist, initial vocational training, transversal skills, psycho-pedagogical skills, FPI principles. |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Dermenji-Gurgurov, S.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Viziuni retro- şi prospective ale FPI a filologilor</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2018</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'></relatedIdentifier> <subjects> <subject>filolog</subject> <subject>formare profesională iniţială</subject> <subject>competenţe transversale</subject> <subject>competenţele psihopedagogice</subject> <subject>principiile FPI.</subject> <subject>philologist</subject> <subject>initial vocational training</subject> <subject>transversal skills</subject> <subject>psycho-pedagogical skills</subject> <subject>FPI principles.</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2018</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Competențele şcolare relevă setul de competenţe profesionale care sunt formate studenţilor ca viitori profesori ai şcolilor. Seturile respective de competenţe sunt formate în context universitar şi preuniversitar. În acest articol abordăm problema calităţii în pregătirea pentru profesia didactică printr-un model de competenţe, ce încep a fi definite în perioada formării iniţiale: competenţele de specialist într-un domeniu de cunoaştere ştiinţifică şi competenţele psihopedagogice care presupun atât pregătire teoretică, dar şi practică în procesul formării iniţiale şi apoi continue.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The student-centered education/ student involve their responsible attitude towards the process and results of their training. In Moldova professional business skills needed system was implemented by the standards of initial training. In given article is taken the professional skills of the student discussion philologist and specialist in this field shows vision. Summarizing the above of this article, it gives a definition of professional competence: the whole of capabilities, knowledge, attitudes based on values that are necessary and manifest/ is formed in the initial occupation of the student philologist.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>