Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2020-04-08 01:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
785.74(410)+785.74:781.5.082.2 (1) |
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (275) |
![]() MELNIC, Victoria, COŞCIUG, Svetlana. Tratarea ciclului şi formei de sonata in cvartetul de coarde op.83 de E. Elgar. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 1(32), pp. 6-11. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 1(32) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 785.74(410)+785.74:781.5.082.2 | ||||||
Pag. 6-11 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Unicul în acest gen în creaţia compozitorului englez E. Elgar, Cvartetul de coarde e-moll, op.83 conţine trei părţi, relevând o tratare mai puţin tradiţională a ciclului de sonată utilizat în genul de cvartet. Încadrarea în tiparele formei de sonată în toate cele trei părţi (I — formă de sonată tradiţională, II — sonată fără tratare, III — sonată cu repriza inversată) permite o elaborare măiestrită şi diversă a materialului muzical. Pentru expoziţiile celor trei forme de sonată sunt caracteristice pluritematismul elementelor tematice ale grupurilor principale şi monotematismul celor secundare. O altă particularitate, ce ţine de trăsăturile stilistice şi de gen ale Cvartetului, constă în prezenţa diverselor surse, ce-şi au originea în: figurile muzical-retorice ale barocului; cântarea vocală arioso; muzica de dans, atât academică cât şi ambientală; muzica diverselor epoci (baroc, romantism); muzica tradiţională engleză. În toate cele trei mişcări ale ciclului, ideile şi sentimentele, trăirile şi emoţiile provocate de anumite evenimente sunt înveşmântate într-o factură realizată la nivelul celei orchestrale. |
||||||
Cuvinte-cheie ciclu de sonată, cvartet, E. Elgar, forma de sonată, muzică engleză, sonata cycle, quartet, E. Elgar, sonata form, English music |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-75407</doi_batch_id> <timestamp>1719788753</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>[email protected]</email_address> </depositor> <registrant>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice</registrant> </head> <body> <journal> <journal_metadata> <full_title>Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică</full_title> <issn media_type='print'>23451408</issn> </journal_metadata> <journal_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2018</year> </publication_date> <issue>1(32)</issue> </journal_issue> <journal_article publication_type='full_text'><titles> <title>Tratarea ciclului şi formei de sonata in cvartetul de coarde op.83 de E. Elgar</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Victoria</given_name> <surname>Melnic</surname> </person_name> <person_name sequence='additional' contributor_role='author'> <given_name>Svetlana</given_name> <surname>Coşciug</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2018</year> </publication_date> <pages> <first_page>6</first_page> <last_page>11</last_page> </pages> </journal_article> </journal> </body> </doi_batch>