Articolul precedent |
Articolul urmator |
583 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-29 15:43 |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Lucia. Sartre ‘s existentialism on modern education. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului : Conferința științifică anuală a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 17, 20 martie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2015, Seria 17, Vol.2, pp. 159-163. ISBN 978-9975-46-240-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 17, Vol.2, 2015 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului " 17, Chișinău, Moldova, 20 martie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 159-163 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Existenţialismul este o doctrină filozofică caracterizată printro accentuare a individualităţii, propagarea libertăţii individuale şi a subiectivităţii. Sartre evidenţiază crearea unei individualităţi ce se bazează pe: existenţa omului, silirea de a deveni, prin raportare la colectivitatea umană. Începutul existentei umane poate echivala cu un proces complex de modelare şi de prelucrare a ego-ului. Astfel, odată cu ivirea unei percepţii de autodefinire şi precizie, omul se regăseşte, prin reflex, constrîns de a-şi întemeia un rost. În consecinţă, fiind într- un mediu, care îl stimulează de a concepe propriile sale forme de independenţă şi de relaţionare, individul este desemnat, prin spectrul propriilor dorinţe şi expectante, în funcţie de totalitatea de stimuli exteriori create de rutină. |
||||||
|