Sporirea metodologiei cunoașterii pedagogice prin cercetarea istorico – pedagogică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1309 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-03 18:04
SM ISO690:2012
PAPUC, Ludmila. Sporirea metodologiei cunoașterii pedagogice prin cercetarea istorico – pedagogică. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.2, pp. 129-150. ISBN 978-9975-46-335-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului
Seria 19, Vol.2, 2017
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului"
19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017

Sporirea metodologiei cunoașterii pedagogice prin cercetarea istorico – pedagogică


Pag. 129-150

Papuc Ludmila
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 21 februarie 2019


Rezumat

The objectivity of historical and pedagogical research methodology: general functions of pedagogy history and basic structure of historical and pedagogical research activity. The general functions of the history of pedagogy: pedagogical accumulating essential; stimulating the qualitative pedagogical knowledge; Axiological approach to teaching knowledge; historical interpretation of pedagogical knowledge; recovery prognostic historical pedagogical research results; security epistemological essential pedagogical knowledge. Subjectivity historical and pedagogical research methodology: the general, specific historical and pedagogical research; articulating the general, specific historical and pedagogical research; historical and pedagogical theory creation process; promoting different methodological guidelines; affirmation types distinct pedagogical historical research into actual practice coexist.