Articolul precedent |
Articolul urmator |
1309 19 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-03 18:04 |
SM ISO690:2012 PAPUC, Ludmila. Sporirea metodologiei cunoașterii pedagogice prin cercetarea istorico – pedagogică. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. 19, 24 martie 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, Seria 19, Vol.2, pp. 129-150. ISBN 978-9975-46-335-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 19, Vol.2, 2017 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" 19, Chișinău, Moldova, 24 martie 2017 | ||||||
|
||||||
Pag. 129-150 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The objectivity of historical and pedagogical research methodology: general functions of pedagogy history and basic structure of historical and pedagogical research activity. The general functions of the history of pedagogy: pedagogical accumulating essential; stimulating the qualitative pedagogical knowledge; Axiological approach to teaching knowledge; historical interpretation of pedagogical knowledge; recovery prognostic historical pedagogical research results; security epistemological essential pedagogical knowledge. Subjectivity historical and pedagogical research methodology: the general, specific historical and pedagogical research; articulating the general, specific historical and pedagogical research; historical and pedagogical theory creation process; promoting different methodological guidelines; affirmation types distinct pedagogical historical research into actual practice coexist. |
||||||
|