Caracteristici ale afectivității la elevii cu dizabilitate mintală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1853 238
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 19:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922+616 (2)
Psihologie (3397)
Patologie. Medicină clinică (6964)
SM ISO690:2012
MORARU, Rodica. Caracteristici ale afectivității la elevii cu dizabilitate mintală. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2018, nr. 3(52), pp. 136-144. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 3(52) / 2018 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Caracteristici ale afectivității la elevii cu dizabilitate mintală

Characteristics of the affectivity of mental disability students

CZU: 159.922+616

Pag. 136-144

Moraru Rodica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 18 decembrie 2018


Rezumat

În acest articol am descris profilul afectiv al copilului cu dizabilitate mintală ușoară, evidențiind corelația dintre activitatea intelectului și influența stărilor afective asupra acestuia. Dezorganizarea afectivă, constă în adoptarea de către copilul cu dizabilități mintale a unor comportamente de izolare, evitare, retragere în sine, ajungând până la grave dificultăți de integrare. Lucrarea prezintă rezultatele unui studiu teoretico-experimental în care a fost cercetată o problemă importantă și actuală din domeniul psihologiei speciale– dezvoltarea afectivității elevilor cu dizabilitate mintală. Cercetarea empirică a avut un caracter comparativ, realizând scopul de stabilire a particularităților afective la două categorii de elevi: cu dezvoltare tipică (DT) și elevi cu dizabilitate mintală ușoară (DMU).

In this article it is described the affective profile of the child with mild mental disability, highlighting the correlation between the activity of the intellect and the influence of affective states on it. Affective diagnosis consists in the adoption by the mentally disabled child of isolation, avoidance, retreatment itself, reaching up to serious integration difficulties. The paper presents the results of a theoretical-experimental study in which an important and current problem in the field of special psychology was investigated - the development of affectivity of the students with mental disability. Empirical research had a comparative character, realizing the goal of determining affective particularities in two categories of pupils: Typical Development (DT) and Students with Mental Disability (DMU).

Cuvinte-cheie
afectivitate, dizabilitate mintală, anxietate, manifestări afective,

dezorganizare afectivă, echilibrul emoțional.