Articolul precedent |
Articolul urmator |
596 0 |
SM ISO690:2012 ARIUNAA, Gunsentsoodol, SARANTUYA, Sangijantsan. Problems in Translation facing Mongolian Students in English Classroom. In: Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine, 23 ianuarie 2014, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2014, Ediția 4-a, pp. 7-12. ISBN 978-9975-124-52-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine Ediția 4-a, 2014 |
||||||
Seminarul "Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine" Chișinău, Moldova, 23 ianuarie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 7-12 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This paper presents some translation methods used in English classrooms and some factors why translation method is important to Mongolian students who learn English as a foreign language. The authors point out grammar-translation method, especially, teaching and learning word classes and word orders using for overcoming some problems in translation. |
||||||
Cuvinte-cheie target language, original, mother tongue, language barrier, types of translation, language knowledge |
||||||
|