Problems in Translation facing Mongolian Students in English Classroom
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
596 0
SM ISO690:2012
ARIUNAA, Gunsentsoodol, SARANTUYA, Sangijantsan. Problems in Translation facing Mongolian Students in English Classroom. In: Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine, 23 ianuarie 2014, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2014, Ediția 4-a, pp. 7-12. ISBN 978-9975-124-52-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine
Ediția 4-a, 2014
Seminarul "Interconexiunea paradigmelor didactice şi metodologice în predarea limbilor străine"
Chișinău, Moldova, 23 ianuarie 2014

Problems in Translation facing Mongolian Students in English Classroom


Pag. 7-12

Ariunaa Gunsentsoodol, Sarantuya Sangijantsan
 
Mongolian University of Science and Technology
 
 
Disponibil în IBN: 15 octombrie 2018


Rezumat

This paper presents some translation methods used in English classrooms and some factors why translation method is important to Mongolian students who learn English as a foreign language. The authors point out grammar-translation method, especially, teaching and learning word classes and word orders using for overcoming some problems in translation.

Cuvinte-cheie
target language, original, mother tongue, language barrier, types of translation, language knowledge