Articolul precedent |
Articolul urmator |
1061 44 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 11:29 |
SM ISO690:2012 REDLICH, Alexander, HARAZ, Svetlana. Medierea conflictelor în contextul transformării de mentalități și shimbării sociale. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.2, pp. 212-218. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.2, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 212-218 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Între grupurile de oameni există diferențe (cultură, valori, personalitate, opinii, poziție socială/economică etc.) care, inevitabil aduc la situații conflictuale. Dacă numărul de oameni implicați în relații crește, respectiv în situații conflictuale, numărul de relații se mărește exponențial. Douăsprezece părți vor avea șaizeci și șase de relații. Conflictele cu multe părți sunt vagi și complexe: părțile se stereotipizează reciproc, manifestă neîncredere și nu doresc să clarifice pozițiile, să comunice întru înțelegerea interesului fiecărei părți. Oamenii trăiesc în iluzia paternalistă că altcineva le va rezolva mereu problemele. Medierea, modalitatea de soluționare a conflictelor pe cale amiabilă, în cadrul unui proces structurat, flexibil și confidențial, cu asistența mediatorului asigură reducerea complexității situațiilor de conflict și găsirea soluțiilor de însăși părțile conflictului. Rolul esențial în procedura medierii îi revine mediatorului, cel care trebuie să asigure calitatea, mediul favorabil comunicării între părți și să faciliteze semnarea acordului de împăcare. Viața dovedește că acele societăți care au știut să-și gestioneze sursele de tensiune și conflict au atins parametrii înalți în dezvoltarea economică și socială, în gestionarea democratică a treburilor publice. Succesul medierii este dat de faptul că și atunci când este instituționalizată ea înseamnă un raport între două părți în conflict în care intervine a treia parte pentru a găsi punctele comune de dialog, de comunicare, de înțelegere și acord îndepărtând nu numai forța, violența ci chiar și intervenția unei instanțe. |
||||||
Cuvinte-cheie diferenţe, mediere, mediator, situaţii conflictuale, comunicare, interes ascuns, iluzie paternalistă, conflict, stereotipizare |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-63452</cfResPublId> <cfResPublDate>2015</cfResPublDate> <cfVol>Ediția 6, Vol.2</cfVol> <cfStartPage>212</cfStartPage> <cfISBN></cfISBN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/63452</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Medierea conflictelor în contextul transformării de mentalități și shimbării sociale</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>diferenţe; mediere; mediator; conflict; situaţii conflictuale; stereotipizare; comunicare; interes ascuns; iluzie paternalistă</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Între grupurile de oameni există diferențe (cultură, valori, personalitate, opinii, poziție socială/economică etc.) care, inevitabil aduc la situații conflictuale. Dacă numărul de oameni implicați în relații crește, respectiv în situații conflictuale, numărul de relații se mărește exponențial. Douăsprezece părți vor avea șaizeci și șase de relații. Conflictele cu multe părți sunt vagi și complexe: părțile se stereotipizează reciproc, manifestă neîncredere și nu doresc să clarifice pozițiile, să comunice întru înțelegerea interesului fiecărei părți. Oamenii trăiesc în iluzia paternalistă că altcineva le va rezolva mereu problemele. Medierea, modalitatea de soluționare a conflictelor pe cale amiabilă, în cadrul unui proces structurat, flexibil și confidențial, cu asistența mediatorului asigură reducerea complexității situațiilor de conflict și găsirea soluțiilor de însăși părțile conflictului. Rolul esențial în procedura medierii îi revine mediatorului, cel care trebuie să asigure calitatea, mediul favorabil comunicării între părți și să faciliteze semnarea acordului de împăcare. Viața dovedește că acele societăți care au știut să-și gestioneze sursele de tensiune și conflict au atins parametrii înalți în dezvoltarea economică și socială, în gestionarea democratică a treburilor publice. Succesul medierii este dat de faptul că și atunci când este instituționalizată ea înseamnă un raport între două părți în conflict în care intervine a treia parte pentru a găsi punctele comune de dialog, de comunicare, de înțelegere și acord îndepărtând nu numai forța, violența ci chiar și intervenția unei instanțe.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>There are differences (culture, values, personality, opinions, social/economic positions) between human groups which inevitably lead to conflictual situations. If the number of the people involved in relation increase then in conflictual situations the number of relations increases exponentially. Twelve parties will have sixty-six relations. The conflict with many parties is vague and complex: the parties are stereotyping each other manifesting mistrust and don’t want to settle the positions or to communicate in order to understand the interests of each party. People live in the paternalist illusion that someone else will solve their problems. The mediation – the modality of resolution the 213 conflicts amiably within a structured flexible and confidential process with the assistance of the mediator – assure the decrease of the complexity of the conflict situations and finding of solutions by the conflict parties properly. The essential role in the process of mediation is that of mediator who should ensure the quality, a favorable environment to communication between parties and facilitate the signing of the reconciliation agreement. Life shows that the societies which know to manage the sources of tension and conflict achieved high parameters in the social and economic development, in the democratic management of public affairs. The mediation success is given by the fact that being institutionalized it represents a relation/bridge between two conflicting parties where the third party intervenes to find the common points of dialogue, communication, understanding and accord removing away the force, violence, as well as the court process.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-58661</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-54780</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-58661</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-58661-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Redlich</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Alexander</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-54780</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-54780-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Haraz</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Svetlana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>