Anxietate și identitate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1222 198
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-13 23:54
SM ISO690:2012
NIȚĂ (IROFTE), Liliana. Anxietate și identitate. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.2, pp. 198-204.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, Vol.2, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Anxietate și identitate

Anxiety and identity


Pag. 198-204

Niță (Irofte) Liliana
 
Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Al.Roșca”, Piatra Neamț
 
 
Disponibil în IBN: 18 iunie 2018


Rezumat

Copiii și tinerii de azi nu sunt polarizați pe deplin feminin sau masculin, realitate ce ridică unele probleme privind acceptarea lor socială și chiar autoacceptarea. Copilul nedorit de familie, îndeosebi de mamă, intră de la naștere într-o matrice relațională confuză, ostilă, anxiogenă. Acceptarea necondiționată a identității copilului este o condiție importantă în asigurarea unei aprecieri de sine adecvate, a unei stări psihice favorabile, a unei adoptări psiho-sociale adecvate. Intervențiile realizate, pe baza celor două cazuri, au fost orientate spre apropierea relației mamă199 fiu/fiică, spre identificarea acelor resurse interioare individuale care odată deblocate, pot asigura o existență mai armonioasă, corespunzătoare nevoilor și intereselor personale. Scopul cercetării rezidă în diminuarea anxietății prin terapia copilului în context familial, formarea stimei de sine, acceptare de sine.

Today children and young people are not fully polarized as male or female – reality which raises some issues on their social acceptance and even self-acceptance. Unwanted child, especially by the mother, falls from birth in a confused, hostile, anxiogenic relational matrix. Unconditional acceptance of the child's identity is an important prerequisite in ensuring an adequate self-esteem, a positive mental state and an appropriate psychosocial adoption. Interventions made on the basis of two cases were oriented on the close mother-son/daughter relationship identifying those individual inner resources that once unlocked can ensure a more harmonious existence corresponding to the needs and personal interests. The research purpose lies in reducing anxiety through child therapy in the family context, the formation of self-esteem, self-acceptance.

Cuvinte-cheie
anxietate, identitate, relație mamă-copil, terapia copilului, terapia familiei, dificultăți de integrare