Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-13 23:54 |
![]() NIȚĂ (IROFTE), Liliana. Anxietate și identitate. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.2, pp. 198-204. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.2, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 198-204 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Copiii și tinerii de azi nu sunt polarizați pe deplin feminin sau masculin, realitate ce ridică unele probleme privind acceptarea lor socială și chiar autoacceptarea. Copilul nedorit de familie, îndeosebi de mamă, intră de la naștere într-o matrice relațională confuză, ostilă, anxiogenă. Acceptarea necondiționată a identității copilului este o condiție importantă în asigurarea unei aprecieri de sine adecvate, a unei stări psihice favorabile, a unei adoptări psiho-sociale adecvate. Intervențiile realizate, pe baza celor două cazuri, au fost orientate spre apropierea relației mamă199 fiu/fiică, spre identificarea acelor resurse interioare individuale care odată deblocate, pot asigura o existență mai armonioasă, corespunzătoare nevoilor și intereselor personale. Scopul cercetării rezidă în diminuarea anxietății prin terapia copilului în context familial, formarea stimei de sine, acceptare de sine. |
||||||
Cuvinte-cheie anxietate, identitate, relație mamă-copil, terapia copilului, terapia familiei, dificultăți de integrare |
||||||
|