Implementarea educaţiei incluzive în instituţiile de învăţămînt preşcolar din Republica Moldova: provocări şi soluţii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
648 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-11 23:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.1(478) (8)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
SM ISO690:2012
DILION, Marcela. Implementarea educaţiei incluzive în instituţiile de învăţămînt preşcolar din Republica Moldova: provocări şi soluţii. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 1(95), pp. 31-34. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 1(95) / 2016 / ISSN 1810-6455

Implementarea educaţiei incluzive în instituţiile de învăţămînt preşcolar din Republica Moldova: provocări şi soluţii

The implementation of inclusive education in pre-school institutions in Moldova: challenges and solutions

CZU: 376.1(478)

Pag. 31-34

Dilion Marcela
 
Keystone Humas Services International Moldova Association
 
 
Disponibil în IBN: 11 martie 2018


Rezumat

Articolul reflectă evoluţia educaţiei incluzive, rolul diferitelor structuri, instituţii şi servicii în asigurarea respectării dreptului la educaţie pentru toţi copiii, precum și barierele, lecţiile învăţate. Proiectul Pilotarea educaţiei incluzive în instituţiile de învăţămînt preşcolar din Republica Moldova (2015-2016), implementat de Programul Educaţional Pas cu Pas şi A. O. Keystone Moldova, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova şi Centrul Republican de Asistenţă Psihopedagogică, cu suportul financiar al Fundaţiilor pentru o Societate Deschisă/Programul Copilărie timpurie, reprezintă un model de pilotare a educaţiei incluzive în grădiniţă şi contribuie la dezvoltarea unui mediu educaţional favorabil la nivel de instituţie, familie şi comunitate

The article reflects the development of inclusive education and the role of different structures, institutions and services in ensuring the respect for the right to education for all children, identifying barriers and lessons learned. The project Piloting inclusive education for preschool children in Moldova (2015-2016) implemented by the Program Step by Step and Keystone Moldova, in partnership with the Ministry of Education of Republic of Moldova and Centre of Psycho-Pedagogical Assistance, supported by Open Society Foundations/Early Childhood Program is piloting a model of inclusive education in kindergarten and helps to support a positive learning environment at preschool, family and community..   

Cuvinte-cheie
inclusive education, special educational needs, partnership,

pre-school education.