Micul business – element fundamental al constituirii clasei mijlocii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
697 8
Ultima descărcare din IBN:
2022-01-26 14:39
SM ISO690:2012
CĂLCÂI, Gheorghe. Micul business – element fundamental al constituirii clasei mijlocii . In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, Ed. 7th edition, 3-5 mai 2018, Chişinău. Chişinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.1, pp. 120-123. ISBN 978-9975-3171-1-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 12, Vol.1, 2017
Congresul "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
7th edition, Chişinău, Moldova, 3-5 mai 2018

Micul business – element fundamental al constituirii clasei mijlocii

JEL: E30, L21, L32, M21

Pag. 120-123

Călcâi Gheorghe
 
Institutul de Cercetări Juridice şi Politice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 17 noiembrie 2017


Rezumat

Evenimentele care s-au desfășurat în ultimul sfert de secol au contribuit la evidențierea unor noi categorii și grupuri sociale. Una din acestea este clasa socială mijlocie. Un rol deosebit în procesul de constituire a acestei clase îl joacă întreprinderile micului business. Informația empirică a fost colectată cu ajutorul metodelor: observația sociologică și studierea documentelor statisticii oficiale. În lucrare sunt elucidate criteriile care permit clasificarea IMM-urilor în mirco, mici și mijlocii, se analizează activitatea acestora pe parcursul a 11 ani, se menționează ca practicarea business-ului mic și mijlociu, oferă oamenilor destule avantaje însă ei trebuie să însușească modul lor de utilizare. Dacă cetățenii vor fi capabili să realizeze spiritul lor de antreprenor atunci clasa mijlocie de asemenea se va forma și dezvolta cu pași rapizi.  

Events that unfolded over the last quarter of a century highlighted new categories and social groups. One of these is the middle social class. A special role in the process of setting up this class has been played by small businesses. Empirical information was collected using the following research methods sociological observation and study of official statistics documents. The paper explains the criteria that allow the classification of small and medium sized SMEs, their activity over 11 years is analysed, moreover it is mentioned that the practice of the small and medium business provides people with enough advantages, but they have to acquire the necessary competences that would allow people to use them. If the citizens will be able to realize their entrepreneurial spirit then the middle class will also form and develop with fast steps.

Cuvinte-cheie
business mic, clasa socială mijlocie, întreprinderile mici şi mijlocii,

structură socială, societatea, criterii de clasificare