Profesorul-lider în procesul educaţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
740 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 16:45
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13 (430)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
BEZEDE, Rima. Profesorul-lider în procesul educaţional. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 2(78), pp. 20-23. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 2(78) / 2013 / ISSN 1810-6455

Profesorul-lider în procesul educaţional
CZU: 371.13

Pag. 20-23

Bezede Rima
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 18 august 2017


Rezumat

Articolul se referă la abordarea rolurilor profesionale ale cadrului didactic din perspectiva lidershipului educațional. Profesorii-lideri identifică probleme şi găsesc, prin intermediul unei activități de cercetare, cele mai potrivite căi de soluţionare a acestora. Ei diseminează rezultatele obţinute și îi oferă comunităţii pedagogice șansa de a face un schimb dirijat de bune practici, de soluţii constructive pentru probleme curente din activitatea profesională. Doar un profesor-lider cu viziune ce inspiră și creează rezonanță, care promovează schimbări și induce entuziasm poate deveni cu adevărat aliatul elevului și figura centrală în reformele actuale din sistemul educațional.

The article refers to approach of the professional roles of teachers from teaching leadership perspective. Teacherleaders identify problems and through action-research, find out the most appropriate way to solve them. They disseminate results and provide educational opportunities for teaching community to exchange best practices, the constructive solutions to current problems.Only a teacher-leader with vision that inspires and creates resonance, promotes changes and induce enthusiasm can truly become closer to student and the central figure in the current reforms in the education system.

Cuvinte-cheie
educational leadership, professional competences,

teaching community, teacher’s personality