Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
762 36 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-01 16:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.13 (434) |
Educație (14598) |
SM ISO690:2012 BEZEDE, Rima. Profesorul-lider în procesul educaţional. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2013, nr. 2(78), pp. 20-23. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(78) / 2013 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.13 | ||||||
Pag. 20-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul se referă la abordarea rolurilor profesionale ale cadrului didactic din perspectiva lidershipului educațional. Profesorii-lideri identifică probleme şi găsesc, prin intermediul unei activități de cercetare, cele mai potrivite căi de soluţionare a acestora. Ei diseminează rezultatele obţinute și îi oferă comunităţii pedagogice șansa de a face un schimb dirijat de bune practici, de soluţii constructive pentru probleme curente din activitatea profesională. Doar un profesor-lider cu viziune ce inspiră și creează rezonanță, care promovează schimbări și induce entuziasm poate deveni cu adevărat aliatul elevului și figura centrală în reformele actuale din sistemul educațional. |
||||||
Cuvinte-cheie educational leadership, professional competences, teaching community, teacher’s personality |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Bezede, R.</creatorName> <affiliation>Centrul Educaţional Pro Didactica, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Profesorul-lider în procesul educaţional</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2013</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1810-6455</relatedIdentifier> <subjects> <subject>educational leadership</subject> <subject>teaching community</subject> <subject>teacher’s personality</subject> <subject>professional competences</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>371.13</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2013-04-25</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Articolul se referă la abordarea rolurilor profesionale ale cadrului didactic din perspectiva lidershipului educațional. Profesorii-lideri identifică probleme şi găsesc, prin intermediul unei activități de cercetare, cele mai potrivite căi de soluţionare a acestora. Ei diseminează rezultatele obţinute și îi oferă comunităţii pedagogice șansa de a face un schimb dirijat de bune practici, de soluţii constructive pentru probleme curente din activitatea profesională. Doar un profesor-lider cu viziune ce inspiră și creează rezonanță, care promovează schimbări și induce entuziasm poate deveni cu adevărat aliatul elevului și figura centrală în reformele actuale din sistemul educațional. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The article refers to approach of the professional roles of teachers from teaching leadership perspective. Teacherleaders identify problems and through action-research, find out the most appropriate way to solve them. They disseminate results and provide educational opportunities for teaching community to exchange best practices, the constructive solutions to current problems.Only a teacher-leader with vision that inspires and creates resonance, promotes changes and induce enthusiasm can truly become closer to student and the central figure in the current reforms in the education system. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>