Susţinerea proiectelor individuale la literatura română
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
621 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-25 13:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:821.135.1 (33)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
GAVRILIŢĂ, Rodica. Susţinerea proiectelor individuale la literatura română. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 4(86), pp. 36-38. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(86) / 2014 / ISSN 1810-6455

Susţinerea proiectelor individuale la literatura română
CZU: 37.02:821.135.1

Pag. 36-38

Gavriliţă Rodica
 
Liceul Teoretic „M. Sadoveanu“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

Este foarte dificil să înveţi elevii a căuta şi a argumenta prin citatul cuvenit o idee, o judecată de valoare, iar proiectul individual contribuie la dezvoltarea acestor competenţe. Fiind aplicat în clasa a XI-a, fiecare elev a primit cîte o sarcină, care presupunea ca, timp de o lună, să citească romanul Amintiri din copilărie de Ion Creangă cu alţi ochi, cu cei ai unui cercetător. Ei au selectat citate şi imagini din operă pentru a pregăti o prezentare. Analizînd lucrările, le-am sugerat ce mai trebuie să redacteze, iar variantele finale au fost prezentate în faţa colegilor. Proiectul individual s-a dovedit a fi o modalitate eficientă de instruire şi evaluare.

One of the most difficult although important responsibility of a teacher is to guide his students to (re)search, to choose, to motivate their choices. The individual project as an assessment technique offers these opportunities. I have applied the individual project technique for 11th grade. The students have received an individual task that they performed for one month. Each student has communicated with the teacher until the moment of the presentation, adjusting and making changes towards a better result and following the teachers’ suggestions. The individual project proved to be an effective way of training and assessment.

Cuvinte-cheie
Arguments,

individual project, individual task,

presentation, suggestions, choices