Demersuri metodologice de eficientizare a didacticii literaturii franceze prin prisma exercițiului euristic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
644 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-18 18:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:821.133.1 (2)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Literatură galo-romanică (Literatură franceză) (99)
SM ISO690:2012
SOFRONIE, Natalia. Demersuri metodologice de eficientizare a didacticii literaturii franceze prin prisma exercițiului euristic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 4(92), pp. 25-29. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(92) / 2015 / ISSN 1810-6455

Demersuri metodologice de eficientizare a didacticii literaturii franceze prin prisma exercițiului euristic
CZU: 37.02:821.133.1

Pag. 25-29

Sofronie Natalia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 august 2017


Rezumat

Didactica literaturii franceze în mediul universitar înregistrează noi tendințe de predare, datorită politicilor educaționale naționale și internaționale. În acest articol abordăm unele aspecte ale predării literaturii franceze prin aplicarea exercițiului conform principiilor învățării euristice. Acesta poate fi aplicat pe parcursul diferitor etape ale lecției și în multiple demersuri educaționale, iar studenții sînt în situația de investigare și căutare. Diferite dimensiuni ale literaturii pot fi exploatate cu ajutorul acestui tip de exercițiu, cum ar fi spre exemplu cunoașterea autorilor și a operelor, interpretarea textelor literare, etc. Caracteristica de bază a demersului educațional vizat constă în exploatarea acestuia înainte de a pune la dispoziția studenților informațiile necesare. Ne propunem de a prezenta o serie de exerciții euristice în predarea literaturii franceze, care sperăm să constituie repere metodologice pentru cadrele didactice.

Teaching French literature in the academic environment records new trends of teaching, due to national and international educational policies. In this article we address some aspects of teaching French literature by applying the exercise according to the principles of heuristic learning. It can be applied during different stages of the lesson and in the multiple educational approaches, and the students are in the position of investigation and searching. Different dimensions of literature can be operated with this type of exercise, for example the knowledge of authors and works, interpretation of literary texts, etc. The basic characteristic of targeted educational approach lies in its exploitation before to make available to students the necessary information. We intend to present a series of heuristic exercises in teaching French literature, which we hope to establish methodological guidelines for teachers.

Cuvinte-cheie
Exercise, heuristic, French literature,

the didactics of literature