Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
713 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 19:21 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:028.6 (2) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
Biblioteconomie (690) |
SM ISO690:2012 SCURTU, Vitalie. Formarea abilităţii de citire rapidă. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 5-6(93-94), pp. 58-62. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(93-94) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:028.6 | ||||||
Pag. 58-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul descrie aspecte relevante ale competenţei de a învăţa să înveţi în contextul actual al unei lumi dinamice, complexe şi interconectate, prezentîndu-se o analiză a abilităţii de a citi ca parte componentă a acestei competenţe, inclusiv din perspectiva corelaţiei directe cu performanţele celor ce învaţă, precum şi a dezavantajelor sale: (sub)vocalizare, regresie, cîmp vizual îngust, nivel scăzut de atenţie-concentrare, lipsa obiectivelor de citire bine definite. Pe această cale, subliniem necesitatea redimensionării competenţei de a învăţa să înveţi şi propunem un set de exerciţii elaborate în rezultatul cercetărilor din domeniul citirii, în scopul formării abilităţii de citire rapidă. |
||||||
Cuvinte-cheie learning to learn, regression, visual field, competence/skills, speed reading, subvocalization |
||||||
|