Formarea abilităţii de citire rapidă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
713 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 19:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:028.6 (2)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Biblioteconomie (690)
SM ISO690:2012
SCURTU, Vitalie. Formarea abilităţii de citire rapidă. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 5-6(93-94), pp. 58-62. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(93-94) / 2015 / ISSN 1810-6455

Formarea abilităţii de citire rapidă
CZU: 37.02:028.6

Pag. 58-62

Scurtu Vitalie
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 august 2017


Rezumat

Articolul descrie aspecte relevante ale competenţei de a învăţa să înveţi în contextul actual al unei lumi dinamice, complexe şi interconectate, prezentîndu-se o analiză a abilităţii de a citi ca parte componentă a acestei competenţe, inclusiv din perspectiva corelaţiei directe cu performanţele celor ce învaţă, precum şi a dezavantajelor sale: (sub)vocalizare, regresie, cîmp vizual îngust, nivel scăzut de atenţie-concentrare, lipsa obiectivelor de citire bine definite. Pe această cale, subliniem necesitatea redimensionării competenţei de a învăţa să înveţi şi propunem un set de exerciţii elaborate în rezultatul cercetărilor din domeniul citirii, în scopul formării abilităţii de citire rapidă.

The article highlights several aspects of learning to learn competence in a specific context of dynamic, complex and interconnected word. It present an analysis of reading skills as a part of learning to learn competence, also from the viewpoint of his direct correlation with learner’s performance and his disadvantages like: subvocalization, regression, small visual field, lack of concentration and attention, lack of concrete aim and objectives of reading process. By this way, it emphasizes the necessity to upgrade the learning to learn competence and proposes some exercises elaborated during the investigations of reading process that aims to develop the speed reading skills.

Cuvinte-cheie
learning to learn, regression, visual field,

competence/skills, speed reading, subvocalization