Leadershipul educațional – o resursă importantă pentru îmbunătățirea impactului activității cadrului didactic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
768 35
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 16:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.13:005.322:316.46 (1)
Educație (14334)
Activități manageriale (431)
Procese sociale. Dinamică socială (581)
SM ISO690:2012
BEZEDE, Rima. Leadershipul educațional – o resursă importantă pentru îmbunătățirea impactului activității cadrului didactic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 5-6(93-94), pp. 18-22. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(93-94) / 2015 / ISSN 1810-6455

Leadershipul educațional – o resursă importantă pentru îmbunătățirea impactului activității cadrului didactic
CZU: 371.13:005.322:316.46

Pag. 18-22

Bezede Rima
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 7 august 2017


Rezumat

Articolul se referă la implementarea principiilor și a metodologiei leadershipului paideutic în calitate de factor important în asigurarea unei dezvoltări profesionale de calitate a cadrului didactic și, implicit, în îmbunătățirea procesului educațional la nivel de clasă, instituție și comunitate de învățare. De asemenea, în baza cercetărilor recente din domeniu, sînt elucidate condițiile psihopedagogice de bază care determină activitatea eficientă a cadrului didactic lider: cultura organizațională și comunitatea profesională de învățare, sistematizate în Modelul metodologic al leadershipului educațional. Nu în ultimul rînd, sînt prezentate recomandări practice pentru implementarea cu succes a leadershipului educațional la nivel de instituție.

The article refers to implementation of leadership principles and methodology as important factors in ensuring the professional development of teachers and thus to improve the educational process at class, school and learning community levels. Also, based on recent research in the field, are offered the basic pedagogical conditions for efficient activity of teachers leaders: organizational culture and professional learning community, reflected in Methodological Model of Teacher Leadership. Nonetheless, are presented practical recommendations for successful implementation of educational leadership at the school level.

Cuvinte-cheie
teachers leaders, leadership principles and methodology, Methodological Model of Teacher Leadership,

educational process, learning community