Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1536 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-28 22:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.3+37.016.046 (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3903) |
SM ISO690:2012 DANDARA, Otilia. Curriculumul modular, o abordare orientată spre creşterea calităţii în formarea profesională. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2015, nr. 5-6(93-94), pp. 14-18. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(93-94) / 2015 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014.3+37.016.046 | ||||||
Pag. 14-18 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Paradigma curriculară se manifestă în educaţie prin orientarea procesului spre: formarea de competenţe, axarea pe cel ce învaţă, valorificarea parteneriatului educaţional, promovarea tehnologiilor didactice interactive. Învăţămîntul profesional tehnic secundar valorifică abordarea curriculară ţinînd cont de prevederile curriculare, de anumite tendinţe ce se manifestă pe acest segment al formării profesionale atît globale, cît şi legate de realităţile din ţara noastră. Cu cît nivelul de calificare este mai jos, cu atît mai mult procesul de însuşire a competenţelor se bazează pe exersare şi preluare directă, de la factorul educaţional, a modalităţii de realizare a sarcinii. Deţinerea competenţei profesionale se demonstrează prin efectuarea unui proces şi obţinerea unui produs. În aceste condiţii, o modalitate optimă de însușire a competenţelor profesionale prin învăţămîntul profesional tehnic secundar este proiectarea curriculară modulară, care subordonează asimilarea conţinuturilor formării unei anumite competenţe profesionale specifice. Conţinuturile (foste discipline de studii) se integrează în procesul de formare a competenţei la momentul oportun, fiind un mesaj educaţional prin care cadrul didactic interacţionează cu elevul în vederea dezvoltării unor abilităţi concrete şi a aplicării acestora într-o situaţie similară activităţii profesionale. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, modular curriculum, competence |
||||||
|