Ipostaze ale tratării polifonice în muzica instrumentală de cameră a lui Gheorghe Neaga
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
785 5
Ultima descărcare din IBN:
2020-09-01 14:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.7(478)Gh.Neaga (1)
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (275)
SM ISO690:2012
CHICIUC, Natalia. Ipostaze ale tratării polifonice în muzica instrumentală de cameră a lui Gheorghe Neaga. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2016, nr. 1(28), pp. 42-45. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(28) / 2016 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Ipostaze ale tratării polifonice în muzica instrumentală de cameră a lui Gheorghe Neaga
CZU: 785.7(478)Gh.Neaga

Pag. 42-45

Chiciuc Natalia
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2017


Rezumat

Muzica instrumentală de cameră semnată de compozitorul Gheorghe Neaga constituie un repertoriu bogat în creaţii reprezentative pentru domeniul muzicii academice autohtone. Cu atât mai mult cu cât, din perspectiva artei componistice, autorul a tins în cadrul acesteia către o excelare în cazul fiecărui element de expresivitate muzicală. Drept dovezi în acest sens pot fi considerate lucrările sale instrumentale de cameră, printre care se numără sonatele, suitele pentru diferite componenţe, opusurile dedicate ansamblurilor instrumentale, şi nu în ultimul rând, şirul infinit de miniaturi. În ceea ce priveşte mijloacele de expresivitate muzicală, este necesar a se sublinia faptul că în muzica instrumentală de cameră semnată de Gheorghe Neaga se evidenţiază, în fiecare lucrare în diferită măsură, o tratare polifonică care poate fi considerată tipic neaghiană. Articolul de faţă are menirea de a prezenta unele principii şi tehnici utilizate de compozitor într-o manieră proprie în câteva creaţii ale sale oferite drept exemple.

Gheorghe Neaga's instrumental chamber music constitutes a rich repertoire with representative works for native academic music. The more so, since from the perspective of composition art, the author tended to the excellence of each element of musical expressiveness. As evidence of this can be considered his instrumental chamber works, including sonatas, suites for various instrumental configurations and instrumental ensembles, and not least, the infinite string of instrumental miniatures. Returning to the musical expressiveness, it is necessary to emphasize the fact that in Gheorghe Neaga's instrumental chamber music is evident, in a different measure for each work, a polyphonic treatment which can be considered typical of the author. That is why the present article aims to present some principles and techniques used by the composer in his own manner in some of his creations offered as examples.

Cuvinte-cheie
principii şi tehnici polifonice, tratare polifonică, creaţie instrumentală de cameră