Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
801 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-09-05 09:53 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78.01 (266) |
Muzică (1809) |
SM ISO690:2012 MORARI, Marina. Evoluția conceptului de reflexiune artistică. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 3(23), pp. 19-28. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 3(23) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 78.01 | ||||||
Pag. 19-28 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Definim actul artistic ca acţiune interioară, ce reprezintă o succesiune/un flux de stări – trăiri interioare ale participantului la activitatea artistică. Resurse ale omului in actul artistic sunt considerate abilităţile lui spirituale. Prin analiza perspectivelor de inţelegere a creaţiei artistice, a componentelor structurale ale actului muzical-artistic identificăm deschiderile pentru educaţie. Reflexiunea artistică vine să intregească experienţa artistică. Analiza fenomenului din perspectiva filosofiei şi psihologiei ne-a permis să definim reflexiunea artistică, să determinăm impactul acesteia in procesul de formare a culturii muzicale a elevilor pe baza creaţiilor muzicale ale compozitorilor autohtoni. Necesitatea reflexiunii in procesul de educaţie artistică are la bază supoziţia, potrivit căreia studiul operelor de artă poate fi extins dincolo de cadrul educaţiei estetice. Prin reflexiunea artistică omul se identifică cultural. |
||||||
Cuvinte-cheie reflexiune artistică, tipuri de reflexiune, act artistic, educaţie muzicală |
||||||
|