Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
823 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-10-26 22:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
75.03(478) (21) |
Pictură (405) |
SM ISO690:2012 TOMA, Ludmila. Acuarela în arta plastică moldovenească (anii 1940 – începutul anilor 2000). In: Arta , 2015, nr. 1(AV), pp. 102-107. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | |||||||
Numărul 1(AV) / 2015 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | |||||||
|
|||||||
CZU: 75.03(478) | |||||||
Pag. 102-107 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Studiind experienţa acumulată de artiştii plastici din Republica Moldova în domeniul acuarelei, autorul evidenţiază mijloacele în obţinerea expresivităţii plastice. Metoda de improvizare e caracteristică pentru creaţia lui G. Iuster, E. Childescu, B. Poleacov, I. Sfeclă, V. Movileanu, I. Moraru, calculul raţional – pentru A. Zevina, L. Grigoraşenco, V. Palamarciuc, M. Țăruș, V. Dohotaru, A. Macovei, E. Karacenţeva, O. Guţu. Unii păstrează principiul picturalităţii în acuarelă, alţii folosesc stilizarea liniară îmbinând-o cu alte tehnici. Arhitectonica foilor mari îi apropie pe ei de tablouri, iar lucrările de cameră nu de puţine ori capătă rafinament grafic. |
|||||||
Cuvinte-cheie arta. acuarela, expresivitatea, chip artistic, colorit, desen, dispoziţie |
|||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Toma, L.</dc:creator> <dc:date>2015-12-22</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'>Studiind experienţa acumulată de artiştii plastici din Republica Moldova în domeniul acuarelei, autorul evidenţiază mijloacele în obţinerea expresivităţii plastice. Metoda de improvizare e caracteristică pentru creaţia lui G. Iuster, E. Childescu, B. Poleacov, I. Sfeclă, V. Movileanu, I. Moraru, calculul raţional – pentru A. Zevina, L. Grigoraşenco, V. Palamarciuc, M. Țăruș, V. Dohotaru, A. Macovei, E. Karacenţeva, O. Guţu. Unii păstrează principiul picturalităţii în acuarelă, alţii folosesc stilizarea liniară îmbinând-o cu alte tehnici. Arhitectonica foilor mari îi apropie pe ei de tablouri, iar lucrările de cameră nu de puţine ori capătă rafinament grafic. </dc:description> <dc:description xml:lang='en'>The Art of Watercolour in Moldovan Fine Arts (1940s – beginning of 2000s) Having studied the experience of the Moldovan painters in watercolour, the author reveals some methods of obtaining expressivity. Some painters, such as G. Iuster, E. Childescu, B. Poleacov, I. Sfeclă, V. Movileanu, I. Moraru, have chosen the method of improvisation in their works. Others, A. Zevin, L. Grigoraşenco, V. Palamarciuc, M. Tarus, V. Dohotaru, A. Macovei, E. Karacenţeva, O. Guţu, have chosen the way of rational calculation. Some artists retain the principle of picturesque in their watercolours, others use a linear stylization combined with different techniques. The architectonics of large sheets of paper approaches them to big canvases, while smaller works very often gain a graphic refinement. </dc:description> <dc:source>Arta (1(AV)) 102-107</dc:source> <dc:subject>arta. acuarela</dc:subject> <dc:subject>expresivitatea</dc:subject> <dc:subject>chip artistic</dc:subject> <dc:subject>colorit</dc:subject> <dc:subject>desen</dc:subject> <dc:subject>dispoziţie</dc:subject> <dc:title>Acuarela în arta plastică moldovenească (anii 1940 – începutul anilor 2000)</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>