Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
764 30 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-30 14:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
347.73:339.543(478) (4) |
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1293) |
Comerț exterior. Comerț internațional (386) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Octavian. Dimensiuni teoretico -practice de realizare a controlului ulterior. In: Revista Naţională de Drept, 2015, nr. 5(175), pp. 61-65. ISSN 1811-0770. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Naţională de Drept | ||||||
Numărul 5(175) / 2015 / ISSN 1811-0770 /ISSNe 2587-411X | ||||||
|
||||||
CZU: 347.73:339.543(478) | ||||||
Pag. 61-65 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Controlul ulterior este o formă specifică de control vamal, deoarece are ca efect eliberarea imediată a mărfurilor, acordând posibilitate declarantului de a dispune de bunuri imediat la sosirea lor pe teritoriul vamal. Serviciul vamal întreprinde măsuri pentru a se alătura la cele mai bune practici ale Uniunii Europene și, în același timp, pentru a reduce timpul de procesare a operațiunilor vamale la punctele de trecere a frontierei vamale și la birourile și posturile vamale interne, iar controlul ulterior este unul din modurile în care se poate realiza acest lucru. În Republica Moldova, controlul ulterior este realizat prin audit postvămuire sau reverificarea declarațiilor vamale și se efectuează de organul vamal prin Direcţia control ulterior din cadrul Aparatului central al Serviciului vamal şi prin secţiile Control ulterior din cadrul birourilor vamale, precum şi la necesitate, în comun cu alte subdiviziuni sau organe de control. |
||||||
Cuvinte-cheie control ulterior, audit vamal, preferințe tarifare, operațiuni vamale, control general, control parţial, control repetat., declarație vamală |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-41876</cfResPublId> <cfResPublDate>2015-05-28</cfResPublDate> <cfVol>175</cfVol> <cfIssue>5</cfIssue> <cfStartPage>61</cfStartPage> <cfISSN>1811-0770</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/41876</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Dimensiuni teoretico -practice de realizare a controlului ulterior</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>control ulterior; declarație vamală; audit vamal; preferințe tarifare; operațiuni vamale; control general; control parţial; control repetat.</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Controlul ulterior este o formă specifică de control vamal, deoarece are ca efect eliberarea imediată a mărfurilor, acordând posibilitate declarantului de a dispune de bunuri imediat la sosirea lor pe teritoriul vamal. Serviciul vamal întreprinde măsuri pentru a se alătura la cele mai bune practici ale Uniunii Europene și, în același timp, pentru a reduce timpul de procesare a operațiunilor vamale la punctele de trecere a frontierei vamale și la birourile și posturile vamale interne, iar controlul ulterior este unul din modurile în care se poate realiza acest lucru. În Republica Moldova, controlul ulterior este realizat prin audit postvămuire sau reverificarea declarațiilor vamale și se efectuează de organul vamal prin Direcţia control ulterior din cadrul Aparatului central al Serviciului vamal şi prin secţiile Control ulterior din cadrul birourilor vamale, precum şi la necesitate, în comun cu alte subdiviziuni sau organe de control. </cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>Subsequent control is a specific form of customs control, because it has the effect of immediate release of goods, giving the possibility to the person who declares goods to dispose of the goods immediately on their arrival to the customs territory. Customs Service takes measures to use best practices of the European Union and at the same time to reduce the processing time of customs operations at border crossings and customs offices and internal customs posts and subsequent control is one of the ways through which this can be achieved. In Republic of Moldova subsequent control is achieved by after clearance audit or review of customs declarations and carried out by the Customs Directorate subsequent control at the central office of the Customs and Control sections later in the customs offices and when necessary jointly with other subdivisions or control bodies. </cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-05-28T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-05-28T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-29871</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-05-28T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-29871</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-29871-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-05-28T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Чобану</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Октавиан</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>