Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1051 38 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-15 18:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
796.333.012.2 (2) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1700) |
SM ISO690:2012 BRAGARENCO, Nicolae. Aspecte metodologice ale dezvoltării capacităţilor coordinative în jocul de rugbi. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2015, nr. 22(2), pp. 14-20. ISSN 1857-4114. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Ştiinţa Culturii Fizice | ||||||
Numărul 22(2) / 2015 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438 | ||||||
|
||||||
CZU: 796.333.012.2 | ||||||
Pag. 14-20 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol este prezentată analiza şi sinteza literaturii de specialitate privind tratarea teoretico – metodologică a capacităţilor coordinative. Au fost studiate peste 20 lucrări ale autorilor din ţară şi de peste hotare care au cercetat problema dezvoltării capacităţilor coordinative. Din ceea ce prezintă literatura de specialitate, rezultă că, de fapt, capacităţile coordinative presupun capacitatea individului de a însuşi şi efectua acţiuni motrice complexe (cu grad sporit de dificultate), dirijându-şi precis şi economic mişcările în timp şi spaţiu, cu viteză şi forţă necesară, în concordanţă cu situaţiile care apar pe parcursul efectuării acţiunilor. Totodată, capacităţile coordinative reprezintă iniţierea şi perfecţionarea efectivă a deprinderilor motrice, dar şi premisa de atingere a rezultatelor de performanţă în sport, precum că ele nu se evidenţiază separat, ci întotdeauna combinându-se într-un sistem adecvat scopului şi particularităţilor fiziologice ale individului. Pentru jocul de rugbi cele mai pronunţate capacităţi coordinative sunt: diferenţierea chinestetică, simţul echilibrului, orientarea spaţio-temporală, precum şi alte capacităţi coordinative, care au şi ele un rol, în funcţie de situaţiile de joc. Metodologia perfecţionării capacităţilor coordinative, în exersarea acestora necesită respectarea unor reguli(cerinţe) şi factori care vor condiţiona dezvoltarea lor. În concluzie constatăm că pentru îmbunătăţirea acestei calităţi motrice se poate lucra cu sportivii de diferite vârste şi niveluri de instruire la etapa de pregătire a antrenamentului sportiv. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltare, capacităţi coordinative, rugbi. |
||||||
|