Etosul educativ comunitar – evoluții actuale și de perspectivă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
853 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-15 17:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.74:37.018 (2)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (790)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
CUCOŞ, Constantin. Etosul educativ comunitar – evoluții actuale și de perspectivă . In: Univers Pedagogic, 2015, nr. 2(46), pp. 3-11. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(46) / 2015 / ISSN 1811-5470

Etosul educativ comunitar – evoluții actuale și de perspectivă
CZU: 316.74:37.018

Pag. 3-11

Cucoş Constantin
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 28 iulie 2015


Rezumat

În prezentul studiu încercăm să identificăm câteva ipostaze și funcțiuni ale etosului pedagogic care devine activ la nivelul comunității. Reproducerea culturală se realizează nu numai prin școală, în mod sistematic și etapizat, ci și prin mecanisme informale difuze, polimorfe din punct de vedere sociocultural. Dinamica vieții contemporane presupune structurări identitare de tip nou, inclusiv de natură cibernetică, virtuală. Educația actuală trebuie să ia în calcul toți acești vectori, să îi armonizeze, să îi potențeze reciproc.

In this study we try to identify some situations and functions of pedagogical ethos that becomes active in the community. Cultural reproduction is achieved not only through school, systematically and gradually, but through informal mechanisms diffuses and polymorphic in terms of socio-cultural dimensions. The dynamics of contemporary life involves structuring different type of identity, including cyber or virtual identity. The current education must take into account all these vectors, to harmonize them, to potentiate eacho ther.

Cuvinte-cheie
etos educativ, reproducere culturală, democratizare culturală, identitate virtuală.,

identitate culturală, învățare socială