Caracteristici ale acţiunii pedagogice în contextul teoriei reproducţiei socioculturale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
820 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 22:15
SM ISO690:2012
PETRESCU, Ana-Maria. Caracteristici ale acţiunii pedagogice în contextul teoriei reproducţiei socioculturale . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 26-31. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Caracteristici ale acţiunii pedagogice în contextul teoriei reproducţiei socioculturale

Pag. 26-31

Petrescu Ana-Maria
 
Universitatea Valahia din Târgoviste
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2014


Rezumat

În spiritul teoriei reproducţiei socioculturale, sociologii Pierre Bourdieu şi Jean-Claude Passeron consideră că acţiunea pedagogică reprezintă un mediu propice pentru reproducerea şi dezvoltarea relaţiilor sociale favorabile pentru clasele dominante. Mai mult decât atât, activitatea pedagogică realizată de către profesori constituie, de asemenea, un mijloc important de reproducere a inegalităţilor sociale.

In the spirit of socio-cultural reproduction theory sociologists Pierre Bourdieu and Jean-Claude Passeron considers that pedagogical action is an enabling environment for increasing reproduction and emphasis of social relations favorable to the ruling classes. Moreover, pedagogical work done by teachers is also an important means of reproducing social inequalities.

Cuvinte-cheie
acţiune pedagogică, violenţă simbolică, arbitrariu cultural, muncă pedagogică, comunicare pedagogică,

habitus