Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
820 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-22 22:15 |
SM ISO690:2012 PETRESCU, Ana-Maria. Caracteristici ale acţiunii pedagogice în contextul teoriei reproducţiei socioculturale
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2012, nr. 9(59), pp. 26-31. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(59) / 2012 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 26-31 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În spiritul teoriei reproducţiei socioculturale, sociologii Pierre Bourdieu şi Jean-Claude Passeron consideră că acţiunea pedagogică reprezintă un mediu propice pentru reproducerea şi dezvoltarea relaţiilor sociale favorabile pentru clasele dominante. Mai mult decât atât, activitatea pedagogică realizată de către profesori constituie, de asemenea, un mijloc important de reproducere a inegalităţilor sociale. |
||||||
Cuvinte-cheie acţiune pedagogică, violenţă simbolică, arbitrariu cultural, muncă pedagogică, comunicare pedagogică, habitus |
||||||
|