Learning business spanish with the use of a collaborative exercise
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
994 2
Ultima descărcare din IBN:
2022-04-09 02:24
SM ISO690:2012
ZAPALSKA, Alina, WAID, Alexander. Learning business spanish with the use of a collaborative exercise . In: Glotodidactica, 2012, nr. 2, pp. 11-24. ISSN 1857-0763.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Glotodidactica
Numărul 2 / 2012 / ISSN 1857-0763

Learning business spanish with the use of a collaborative exercise

Pag. 11-24

Zapalska Alina, Waid Alexander
 
 
 
Disponibil în IBN: 7 aprilie 2014


Rezumat

This paper illustrates a collaborative learning instrument that can be used in any Spanish as a Foreign Language program. The authors recommend the use of the exercise in a classroom with students who already have an intermediate proficiency or better in Spanish. The instrument simulates a market where students become buyers and sellers of different commodities. Students use various learning and linguistic/marketing negotiation skills to master basic business concepts in Spanish. As students have to read, take notes and communicate orally to complete their trading transactions, they are able to practice Spanish in different ways by writing, speaking, and reading. The instrument presented offers participants a highly integrated method of learning a particular vocabulary set in a communicative manner.

În articol, este prezentată o metodă de învăţare în colaborare a limbii spaniole ca limbă străină. Autorii recomandă întrebuinţarea ei la orele de limbă spaniolă, cu studenţii care au deja un nivel intermediar sau chiar avansat de cunoaştere a acesteia. Metoda dată se bazează pe simularea comunicării într-un magazin, în care studenţii au atât rolul vânzătorilor, cât şi cel al cumpărătorilor. Ca să participe cu succes la această comunicare, studenţii trebuie să posede atât competenţe de ordin lingval, cât şi competenţe legate de negocierea comercială. După cum ei trebuie să citească, să facă notiţe şi să comunice oral în acest caz, ei trebuie să facă apel la limba spaniolă orală şi scrisă. Metoda în cauză le oferă studenţilor o posibilitate excelentă de a învăţa un vocabular interactiv, axat pe domeniul comerţului.

Cuvinte-cheie
a collaborative learning instrument, Spanish as a Foreign Language program

Crossref XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'>
<head>
<doi_batch_id>ibn-30330</doi_batch_id>
<timestamp>1714548294</timestamp>
<depositor>
<depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name>
<email_address>idsi@asm.md</email_address>
</depositor>
<registrant>Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi</registrant>
</head>
<body>
<journal>
<journal_metadata>
<full_title>Glotodidactica</full_title>
<issn media_type='print'>18570763</issn>
</journal_metadata>
<journal_issue>
<publication_date media_type='print'>
<year>2012</year>
</publication_date>
<issue>2</issue>
</journal_issue>
<journal_article publication_type='full_text'><titles>
<title>Learning business spanish with the use of a collaborative exercise
</title>
</titles>
<contributors>
<person_name sequence='first' contributor_role='author'>
<given_name>Alina</given_name>
<surname>Zapalska</surname>
</person_name>
<person_name sequence='additional' contributor_role='author'>
<given_name>Alexander</given_name>
<surname>Waid</surname>
</person_name>
</contributors>
<publication_date media_type='print'>
<year>2012</year>
</publication_date>
<pages>
<first_page>11</first_page>
<last_page>24</last_page>
</pages>
</journal_article>
</journal>
</body>
</doi_batch>