Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2022-06-19 01:24 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:53 (60) |
Probleme generale de didactică și metodică (1256) |
Fizică (1749) |
![]() ŞINCARENCO, Ion. Blocurile multifuncţionale „Evrica”. In: Fizica şi Tehnologiile Moderne, 2012, nr. 1-2(37-38), pp. 38-49. ISSN 1810-6498. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Fizica şi Tehnologiile Moderne | ||||||
Numărul 1-2(37-38) / 2012 / ISSN 1810-6498 /ISSNe 2537-6349 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:53 | ||||||
Pag. 38-49 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Sunt prezentate rezultatele unui proiect „Evrica” în care circa 1500 de probleme de fizică destinate elevilor din clasele VII-IX au fost integrate organic în 63 de unităţi didactice (blocuri) multifuncţionale, fiecare din ele urmărind un scop bine determinat. Elevii au posibilitatea să formuleze ipoteze de lucru şi modele proprii, să caute corelaţii şi legităţi, să introducă mărimi fizice. Verificarea experimentală a predicţiilor teoretice, confirmarea
acestora şi analiza rezultatelor transformă studiul fizicii într-un proces creativ, elevii având posibilitatea să-şi aleagă singuri „viteza” de studiu. Proiectul elaborat a fost apreciat de
Academia Pedagogică din Moscova ca „o tehnologie inovaţională de perspectivă” şi introdus în practica de predare a fizicii în instituţiile de învăţământ din raioanele de Est ale R. Moldova. Blocurile multifuncţionale pot fi uşor racordate la manualele de fizică aprobate de Ministerul Educaţiei. |
||||||
|