Blocurile multifuncţionale „Evrica”
Закрыть
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
692 6
Ultima descărcare din IBN:
2022-06-19 01:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:53 (60)
Общие вопросы дидактики и методики воспитания и обучения (1215)
Физика (1735)
SM ISO690:2012
ŞINCARENCO, Ion. Blocurile multifuncţionale „Evrica”. In: Fizica şi Tehnologiile Moderne, 2012, nr. 1-2(37-38), pp. 38-49. ISSN 1810-6498.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Fizica şi Tehnologiile Moderne
Numărul 1-2(37-38) / 2012 / ISSN 1810-6498 /ISSNe 2537-6349

Blocurile multifuncţionale „Evrica”
CZU: 37.02:53

Pag. 38-49

Şincarenco Ion
 
Şcoala medie Nr.1, s. Nezavertailovca, Slobozia
 
 
Disponibil în IBN: 4 martie 2014


Rezumat

Sunt prezentate rezultatele unui proiect „Evrica” în care circa 1500 de probleme de fizică destinate elevilor din clasele VII-IX au fost integrate organic în 63 de unităţi didactice (blocuri) multifuncţionale, fiecare din ele urmărind un scop bine determinat. Elevii au posibilitatea să formuleze ipoteze de lucru şi modele proprii, să caute corelaţii şi legităţi, să introducă mărimi fizice. Verificarea experimentală a predicţiilor teoretice, confirmarea acestora şi analiza rezultatelor transformă studiul fizicii într-un proces creativ, elevii având posibilitatea să-şi aleagă singuri „viteza” de studiu. Proiectul elaborat a fost apreciat de Academia Pedagogică din Moscova ca „o tehnologie inovaţională de perspectivă” şi introdus în practica de predare a fizicii în instituţiile de învăţământ din raioanele de Est ale R. Moldova. Blocurile multifuncţionale pot fi uşor racordate la manualele de fizică aprobate de Ministerul Educaţiei.

There are presented the results of the project “Eureka” in which about 1500 physical problems for students of 7th to 9th grades were organically integrated into 63 teaching multifunctional units (blocks), each of them following a well determined goal. Students have the opportunity to formulate their own hypotheses and models to find correlations and laws, to introduce physical quantities. Experimental verification of theoretical predictions and analysis of results transform the study of physics in a creative process, the students having the possibility to choose their own "speed" of study. The project was appreciated by the Moscow Pedagogical Academy as "a promising innovation technology" and its results are introduced in teaching physics in the schools from the Eastern districts of Moldova. Multifunction blocks can be easily adapted to physics textbooks approved by the Ministry of Education.