Internaţionalizarea învăţământului superior medical în contextul dezvoltării strategice a USMF „Nicolae Testemiţanu”
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
979 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-08 15:19
SM ISO690:2012
ABABII, Ion, GAVRILIUC, Mihail, BEŢIU, Mircea, GRAMMA, Rodica. Internaţionalizarea învăţământului superior medical în contextul dezvoltării strategice a USMF „Nicolae Testemiţanu”. In: Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”, 2013, nr. 1(14), pp. 10-14. ISSN 1857-1719.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale USMF „N. Testemiţanu”
Numărul 1(14) / 2013 / ISSN 1857-1719

Internaţionalizarea învăţământului superior medical în contextul dezvoltării strategice a USMF „Nicolae Testemiţanu”

Pag. 10-14

Ababii Ion, Gavriliuc Mihail, Beţiu Mircea, Gramma Rodica
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2014


Rezumat

În prezent procesul de internaționalizare avansează în mod constant, crește în importanță, în diferite forme. Internaționalizarea învățământului superior la nivel național, regional și instuțional reprezintă o strategie care adaugă un aspect multinațional procesului educațional. Părțile componente ale internaționalizării învățământului superior medical includ: procesul de educație, știință, colaborare academică, exportul ofertei educaționale, colaborarea cu absolvenții universității, suportul informațional, finanțare. Reformele în domeniul învățământului superior medical și crearea universităților inovaționale reprezintă procese strategice. Rețelele de parteneriat crează noi legături și fortifică colaborarea între universitățile de medicină, cristalizând o competiție sănătoasă între acestea. Așadar, o balanță optimă între competiție și cooperare este o soluție pentru universitățile de a face fața provocărilor de internaționalizare.

Nowadays, process of internationalization is advancing steadily, is growing in importance, is taking different forms. Internationalization of higher education (IHE) at the national, regional and institutional levels represents a strategy which adds multinational aspects for educational process. Components of internationalization in higher medical education include: educational process, science, academic partnership, export of education, alumni tutoring, extracurricular activities, informational support, financing. Reforms of the high medical school and building up of innovative universities represent an objective process regardless to place and time. Partnership networking generates new links and cooperation among medical universities, highlighting a healthy competition between them. Therefore, the optimal balance between competition and cooperation is the solution for universities facing the internationalization challenges.