Литании Д. Киценко: к проблеме взаимоотношения литературного и музыкального начал
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
822 2
Ultima descărcare din IBN:
2018-01-02 12:18
SM ISO690:2012
ОЗАРЕНСКАЯ, Наталья. Литании Д. Киценко: к проблеме взаимоотношения литературного и музыкального начал . In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 3(16), pp. 112-120. ISSN 1857-2251.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice
Numărul 3(16) / 2012 / ISSN 1857-2251

Литании Д. Киценко: к проблеме взаимоотношения литературного и музыкального начал

Pag. 112-120

Озаренская Наталья
 
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

Articolul de faţă reprezintă un studiu dedicat raportului “cuvânt-muzică” în creaţia cunoscutului compozitor din Republica Moldova D. Kitsenko. Autoarea abordează aspectele semantice şi simbolice ale textului literar semnat de Gr. Vieru şi tratarea lor în cadrul conceptului muzical individual al opusului lui Kitsenko. Printre cele mai reprezentative trăsături cercetătoarea dezvăluie îmbogăţirea conceptului poetic cu simbolismul religios (tratarea maicii poetului ca Maicii Domnului, folosirea structurii şi semanticii genului de requiem etc.).

The present article is a research dedicated to the poetry- music interaction in Litanies written by the famous Moldovan composer D. Kitsenko. The author analyses some semantic and symbolic features of Gr. Vieru’s poem, as well as the enrichment of the poetic concept by religious symbols (the poet’mother is treated as the Mother of God, some features of requiem are used etc.).

Cuvinte-cheie
D. Kitsenko, Gr. Vieru, litanies,

requiem