Analiza impactului marketingului asupra firmelor de afaceri
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1027 61
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-24 22:23
SM ISO690:2012
GRIGORAŞ, Maria. Analiza impactului marketingului asupra firmelor de afaceri . In: Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale, 2012, nr. 10, pp. 178-190. ISSN 1857-1840.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale
Numărul 10 / 2012 / ISSN 1857-1840

Analiza impactului marketingului asupra firmelor de afaceri

Pag. 178-190

Grigoraş Maria
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 decembrie 2013


Rezumat

Apariţia şi evoluţia globalizării a produs schimbări majore nu doar în economie, ci şi în societate şi în mediul înconjurător. În secolul XX, firmele actuale operează din ce în ce mai mult la nivel global. Ele trebuie să acţioneze local şi să se gândească global. Firmele actuale se confruntă cu aşteptări mai mari ale societăţii şi ale grupurilor de presiune. De aceea, ele trebuie să-şi asume multiple responsabilităţi atât la nivel local, cât şi la nivel global. În afara responsabilităţilor economice, responsabilitatea socială şi ecologică au devenit un element-cheie în obţinerea succesului în afaceri. Firmele sunt conştiente de importanţa celor trei dimensiuni ale sustenabilităţii secolului al XXI-lea: socială, economică şi ecologică. În acest sens, încorporarea responsabilităţii sociale în strategiile şi politicile firmei reprezintă o preocupare majoră pentru toate tipurile de firmă. Derivat din conceptul de RSC, conceptul de cetăţenie corporativă a devenit un subiect de interes în literatura de afaceri. Cetăţenia corporativă se referă la modul în care firmele ţin cont de impacturile pe care produsele şi serviciile lor şi activităţile lor le au asupra societăţii şi mediului înconjurător.

The emergence and evolution of globalization have produced major changes not only in the economy, but also in society and environment. In the 21 st century, today’s companies are increasingly operating at a global scale. They have to act locally and think globally. Today’s companies are facing higher expectations from society and stakeholders. This is why; they must assume multiple responsibilities both locally and globally. Besides their economic responsibility, social and environmental responsibility has become a key element of their business success. The best-run companies are aware of the importance of the three main dimensions of sustainability in the 21st century: social sustainability, environmental sustainability and economic sustainability. In this respect incorporating social responsibility into the corporate strategies and policies represents a major concern for all kinds of companies. Derived from CSR, the concept of corporate citizenship has become a main issue in the business literature. Corporate citizenship is about companies taking into account the impacts of their products and services and activities on the society and the environment.

Cuvinte-cheie
business etic, marketing societal, grupuri de presiune, impactul marketingului