Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1031 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-24 11:41 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:78 (34) |
Probleme generale de didactică și metodică (1234) |
Muzică (1814) |
SM ISO690:2012 CRIŞCIUC, Viorica. Conceptul de predare-formare a cunoştinţelor muzicale: evoluţia aspectului muzical-pedagogic. In: Univers Pedagogic, 2013, nr. 2(38), pp. 9-12. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(38) / 2013 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:78 | ||||||
Pag. 9-12 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În lucrarea de faţă se cercetează evoluţia conceptului de predare-formare a cunoştinţelor din perspectiva domeniului muzical-pedagogic. Savanţii Dm. Kabalevki, E.Abdulin, Iu. Aliev, O. Apraxina, L. Goriunova, N. Grodzenskaia, N.Vetlughina, V. Şaţkaia, L.Şcolear, V.Vasile, I.Gagim ş.a., formulează un sistem propriu de clasificare a cunoştinţelor muzicale şi a metodologiei de predare-formare a acestora. Prin cercetarea sistemului tradiţional de clasificare a cunoştinţelor muzicale se stabilesc criterii de clasificare a cunoştinţelor muzicale din perspectiva activităţilor muzical-didactice la lecţia de educaţie muzicală. |
||||||
Cuvinte-cheie pedagogia artelor, abecedarul muzical, iniţiere muzicală, cunoştinţe muzicale |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Crişciuc, V.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Conceptul de predare-formare a cunoştinţelor muzicale: evoluţia aspectului muzical-pedagogic</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2013</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1811-5470</relatedIdentifier> <subjects> <subject>pedagogia artelor</subject> <subject>abecedarul muzical</subject> <subject>iniţiere muzicală</subject> <subject>cunoştinţe muzicale</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.02:78</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2013-06-04</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>În lucrarea de faţă se cercetează evoluţia conceptului de predare-formare a cunoştinţelor din perspectiva domeniului muzical-pedagogic. Savanţii Dm. Kabalevki, E.Abdulin, Iu. Aliev, O. Apraxina, L. Goriunova, N. Grodzenskaia, N.Vetlughina, V. Şaţkaia, L.Şcolear, V.Vasile, I.Gagim ş.a., formulează un sistem propriu de clasificare a cunoştinţelor muzicale şi a metodologiei de predare-formare a acestora. Prin cercetarea sistemului tradiţional de clasificare a cunoştinţelor muzicale se stabilesc criterii de clasificare a cunoştinţelor muzicale din perspectiva activităţilor muzical-didactice la lecţia de educaţie muzicală.</description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The arts’ pedagogy, through the contributions of Dm.Kabalevki, E.Abdulin, Iu. Aliev, O. Apraxina, L. Goriunova, N. Grodzenskaia, N.Vetlughina, V.Şaţkaia, L. Şcolear, V. Vasile, I.Gagim, etc. formulates insistently and consistently its own system of classification of musical knowledge and of the methodology of their teaching/formation as an integral part of musical competence. The authors elaborate a new pedagogical concept of musical knowledge classification. Which should not be identified with the musical reading and the writing and the study of the musical notes, but to provide musical knowledge acquisition that determines the perception of music as a living art.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>