Educaţia lingvistică între realităţile lingvistice şi extralingvistice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
959 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-04 02:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:81'1 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Lingvistică. Limbi (5052)
SM ISO690:2012
VICOL, Nelu. Educaţia lingvistică între realităţile lingvistice şi extralingvistice. In: Univers Pedagogic, 2010, nr. 3, pp. 71-77. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3 / 2010 / ISSN 1811-5470

Educaţia lingvistică între realităţile lingvistice şi extralingvistice
CZU: 37.016:81'1

Pag. 71-77

Vicol Nelu
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Educaţia lingvistică prefigurează două realităţi ale mediului educaţional: cea lingvistică şi cea extralingvistică. În acest context, vorbirea, limbajul, dialogul sunt valori individuale, iar limba şi comunicarea semnifică valori sociale, extraindividuale. Textul avansează importanţa privind identificarea caracteristicilor relevante de afinităţi şi de interferenţe ale acestor realităţi sau fapte în cadrul educaţiei lingvistice a elevilor, prin explicitarea conceptelor sau noţiunilor dicotomice şi tricotomice respective şi a competenţei de limbaj.

Linguistic, psycholinguistic, pedagogical and psychological reference convey the idea that communication skills derived from one or two or all of these disciplines. Theoretical, scientifical and experimental approaches raise an onother difficulty linked to the notions of ”communicative competence” and ”communicative competences”. This dilemma interpretations and analysis (if there is one for some analysts!) submit one or the other concept. Thus, our interpretations regard the concept of ”communicative competences” through certain processes which are limited by psycholinguistic and pedagogical interactions in their formation, suitable for linguisticdidactic interactions either.