Observarea stelelor duble: integrarea astronomiei în activitățile extrașcolare pentru elevii dotați
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
11 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-12 23:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.017.4:52 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4067)
Astronomie. Astrofizică. Cercetarea spațiului. Geodezie (233)
SM ISO690:2012
TERCU, Jan Ovidiu. Observarea stelelor duble: integrarea astronomiei în activitățile extrașcolare pentru elevii dotați. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2024, nr. 1(72), pp. 139-142. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.52673/18570461.24.1-72.15
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 1(72) / 2024 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Observarea stelelor duble: integrarea astronomiei în activitățile extrașcolare pentru elevii dotați

Observing double stars: integrating astronomy into extracurricular activities for gifted students

DOI:https://doi.org/10.52673/18570461.24.1-72.15
CZU: 37.017.4:52

Pag. 139-142

Tercu Jan Ovidiu12
 
1 Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii “Răzvan Angheluţă”, Galaţi,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 iunie 2024


Rezumat

A study was conducted on the importance of observing double stars within the extracurricular activities of gifted students and the benefits of this activity on the intellectual development of students and their passion for astronomy. The research highlights how studying double stars using observational astronomy techniques can build investigative competence and knowledge of fundamental astronomy concepts. The study involved 55 students from the Republic of Moldova who participated in online extracurricular activities conducted at the Astronomical Observatory in Galați, using specific tools for distance education.

A fost efectuat un studiu privind importanța observației stelelor duble în cadrul activităților extrașcolare ale elevilor dotați și beneficiile acestei activități asupra dezvoltării intelectuale a elevilor și a pasiunii lor pentru astronomie. Cercetarea evidențiază cum studiul stelelor duble cu ajutorul tehnicilor de astronomie observațională poate forma competența investigațională și cunoașterea conceptelor fundamentale ale astronomiei. Studiul a implicat 55 de elevi din Republica Moldova care au participat la activități extrașcolare online desfășurate la Observatorul Astronomic din Galați, folosind instrumente specifice pentru educație la distanță.

Cuvinte-cheie
double stars, Extracurricular activities, gifted students, observational astronomy, investigative competence, astronomical observations,

stele duble, activităţi extraşcolare, elevi dotaţi, astronomie observațională, competenţă investigaţională, observații astronomice