Condiționarea lingvistică a dificultăților tipice în procesul de învățare a structurilor fonetice compuse (în baza materialului limbilor engleză şi germană)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
16 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
811.111 (752)
Limba engleză (700)
SM ISO690:2012
CHIRDEACHIN, Alexei. Condiționarea lingvistică a dificultăților tipice în procesul de învățare a structurilor fonetice compuse (în baza materialului limbilor engleză şi germană). In: Ştiinţă, educaţie, cultură , Ed. 3, 21 octombrie 2024, Chisinau. Comrat: "A&V Poligraf", 2024, Vol.3, pp. 13-18. ISBN 978-9975-83-297-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţă, educaţie, cultură
Vol.3, 2024
Conferința "Ştiinţă, educaţie, cultură"
3, Chisinau, Moldova, 21 octombrie 2024

Condiționarea lingvistică a dificultăților tipice în procesul de învățare a structurilor fonetice compuse (în baza materialului limbilor engleză şi germană)

CZU: 811.111

Pag. 13-18

Chirdeachin Alexei
 
Universitatea de Stat din Comrat
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2024


Rezumat

The qualitative learning of a foreign language, according to research in the field of linguistics, psychology, pedagogy, didactics, must be carried out based on the didactic principle of conscious acquisition of the subject, which implies the need to use comparative and contrastive analysis in the teaching and learning process. The majority of specialists in linguistics, psychology, pedagogy, language teaching consider phonetics to be of primary importance. Compound phonetic structures with the status of compound monophonemic units make it possible to characterize phonetic and phonemic units not only articulatory, but also structurally: simple and compound units. The influence of the mother tongue or another foreign language learned previously or concurrently, can be the cause of mistakes in the pronunciation of compound monophonemic units. In order to prevent from and correct these mistakes, in the language learning process it is necessary to compare the phonetic and phonological units of the studied language with the respective units of the mother tongue and the other studied foreign language.

Cuvinte-cheie
language, learning, pronunciation, compound phonetic structure, compound monophonemic unit, comparative and contrastive analysis