Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-14 20:55 |
![]() TOMA, Mihaela, DARII, Ludmila. Incluziunea elevilor cu dizabilităţi alături de elevii tipici în mediul şcolar . In: Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice, 16 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din C, 2022, pp. 109-112. ISBN 978-9975-88-104-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice 2022 | ||||||
Conferința "Inovaţia: factor al dezvoltării social-economice" Cahul, Moldova, 16 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
Pag. 109-112 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Incluziunea la nivel social şi în mediul şcolar a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, în şcolile din învăţământul general a devenit un fenomen din ce în ce mai controversat şi mai întâlnit în societatea noastră, care se află în continuă schimbare, ce reclamă o serie de nevoi individuale, fiecare în parte, în funcţie de caracteristicile individuale specifice deficienţei respective. Unitatea de învăţământ care decide să devină o şcoală incluzivă necesită şi asigurarea formării continue a cadrelor didactice în domeniul educaţiei incluzive, urmând a practica educaţia incluzivă în procesul-instructiv al elevilor cu cerinţe educaţionale speciale, prin adaptarea şi personalizarea programelor educaţionale. Procesul incluziunii presupune implicaţii la nivel managerial şi a personalului de conducere,dar şi didactic care deţin un rol semnificativ în introducerea şi implementarea practicării educaţiei incluzive în clasele din învăţământul de masă pentru a le facilita elevilor cu dizabilităţi o educaţie adecvată şi şanse egale,alături de eleviii tipici din şcoală. |
||||||
Cuvinte-cheie dizabilităţi, incluziune, școala incluzivă, disabilities, inclusion, inclusive school |
||||||
|